امور زیربناییراه و ساختمان

توضیح وزیر راه درباره تروریستی بودن سانحه قطار زاهدان- تهران

وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال دخالت گروه‌های تروریستی در سانحه ریلی قطار زاهدان – تهران گفت: هیچ شواهد و مستنداتی را ندیدیم که این کار توسط گروه‌های تروریستی انجام شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر سلب اعتماد مردم با وقوع سانحه ریلی قطار زاهدان- تهران که طبق اعلام رسمی، علت سانحه باز کردن پیچ‌های ریل توسط برخی افراد ناشناس بوده است، گفت: حوادث رخ می‌دهند، اما نکته مهم در این سانحه حفاظت از مسیر بوده است.

وی افزود: این سانحه از جمله سوانحی نبوده که بگوییم مقصر آن سیستم حمل و نقل بوده و یک اتفاق بسیار نادر در وقوع این سانحه رخ داده است.

اسلامی ادامه داد: کمیته بررسی سانحه وقتی بر سر صحنه رسید، مشاهده کرد که مسیر ریلی دچار این وضعیت شده و هم مدیریت استان و هم نهادهای امنیتی در حال پیگیری موضوع هستند تا بتوانند گزارش دقیق‌تری را ارائه کنند.

وی درباره احتمال دخالت گروه‌های تروریستی در وقوع این سانحه گفت: هیچ شواهد و مستنداتی را ندیدیم که این کار توسط گروه‌های تروریستی انجام شده باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حفاظت از مسیرهای ریلی را تشدید کرده‌ایم و امیدواریم شاهد وقوع این سوانح نباشیم.

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا