امور زیربناییراه و ساختمان

آماده امضای قرارداد توسعه میادین نفتی هستیم

علی آبادی در پاسخ به ایلنا درباره حضور مپنا در بخش بالادست و توسعه میادین نیز گفت: در حال حاضر توسعه دانان در حال انجام است و در خصوص میادین کرنج و پارسی نیز مذاکرتی صورت گرفت. وزیر نفت معتقد است مپنا باید در این زمینه فعال شود البته مذاکرات مدت‌هاست که انجام می‌شود و ما آماده امضای قرارداد هستیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، عباس علی‌آبادی در حاشیه بازدید وزیر نفت ازگروه صنعتی مپنا در جمع خبرنگاران گفت: ما از چند سال پیش از آقای زنگنه دعوت کردیم که از نزدیک از کارخانجات مپنا بازدید کنند که امروز به این تقاضا پاسخ دادند. در این بازدید در چند زمینه مذاکراتی را داشتیم بنابراین شد که پروژه‌های در دست اجرا با قدرت دنبال شوند و پروژه‌های جدید نیز بررسی شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با بیان اینکه وزیر نفت در زمینه پروژه‌های هایتک ماموریتی به ما داده‌اند، افزود: در حال حاضر کشور به تکنولوژی‌هایتک که در انحصار چند شرکت بزرگ دنیا است،  نیازمند است. ما باید بتوانیم نیازهای کشور را تامین کنیم ما پذیرفته‌ایم در این خصوص طرح جامعی انجام دهیم که با توجه به زیرساخت‌های گسترده مپنا به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مپنا در زمینه هایتک و زیرساخت‌های اصلی توان هر کاری را دارد خاطرنشان کرد: ما ادعا می‌کنیم نیازهای صنعت برق را در زمینه‌هایی که به ما مربوط می‌شوند به تنهایی می‌توانیم تامین کنیم. از جمله موتورهای دور متغیر که می‌توانند جانشین خوبی برای ماشین‌های با راندمان پایین باشند.

وی با بیان اینکه تامین پمپ‌های سرچاهی جهت افزایش عملکرد چاه‌ها به طور جدی دنبال می‌شود افزود: ساخت تجهیزات های‌تک برای حفاری‌های پیشرفته در لایه‌های پایین به صورت افقی به ما ماموریت داده شد که از امروز برای تولید آنها تلاش می‌کنیم همچنین در زمینه ال ان جی نیز مباحثی مطرح شد.

وی با اشاره به پینشهاد استفاده از خودروهای برقی گفت: این خودروها می‌توانند جانشین خوبی برای بنزین باشند که اثراث زیست محیطی نیز دارند. با برقی شدن خودروها با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای که در حوزه بنزین داشته‌ایم می‌توانیم این فرآورده را صادر کنیم در حالی که ممکن است ۱۰ سال دیگر این فرصت وجود نداشته باشد باید زودتر از بقیه کشورها به استقبال الکتریکی کردن خودروها برویم این کار کاملا اقتصادی بوده و هیچ افزایش هزینه‌ای برای مردم نخواهد داشت و نیاز به دریافت یارانه هم نیست.

وی با بیان اینکه با برقی کردن خودروها می‌توانیم حمل و نقل شهری را ساماندهی و بنزین را صرفه‌جویی و صادر کنیم افزود:  این موضوع برای کشور استراتژیک است.

علی‌آبادی درباره صادرات برق نیز گفت: ما پیشنهاداتی به وزیر ارائه دادیم که باید دقیق‌تر بررسی شود تبدیل گاز به برق علاوه بر درآمدزایی منجر به ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

وی در پاسخ به ایلنا درباره حضور مپنا در بخش بالادست و توسعه میادین نیز گفت: در حال حاضر توسعه دانان در حال انجام است و در خصوص میادین کرنج و پارسی نیز مذاکرتی صورت گرفت. وزیر نفت معتقد است مپنا باید در این زمینه فعال شود البته مذاکرات مدت‌هاست که انجام می‌شود و ما آماده امضای قرارداد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تامین تجهیز ناوگان ریلی تلاش می‌کنیم خاطرنشان کرد: ساخت لکوموتیو به صورت جدی در دستور کار است ما هانه سه تا چهار لکوموتیو را برای ناوگان تامین می‌کنیم که می‌توان این عدد را تا ۱۰ لکوموتیو افزایش داد. از آن مهم‌تر واگن‌های باری و مسافری جهت تقویت ناوگان نیاز است.

وی یادآور شد: ما همچنین مذاکراتی داریم که واگن پارس تحت تملک ما قرار می‌گیرد که اگر این  کار انجام شود پروژه ساخت واگن‌ها با شتاب بیشتری اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به امضای قرارداد با وزارت راه جهت برقی کردن قطارها نیز گفت: به دلیل تامین مالی که چینی‌ها باید می‌کردند و انجام نشد این پروژه به کندی پیش می‌رود اما آمادگی داریم سایر خطوط را به صورت برقی اجرا کنیم.

وی همچنین گفت: تبدیل خودروهای موجود به برقی نیز طی دو سال گذشته در دست مطالعه است.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا