صنعت، معدن، تجارت

بدون نظر بخش خصوصی تصمیم نخواهیم گرفت/تورم بخشنامه ها را کم کردیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ مدیری در این وزارتخانه، حق تصمیم گیری بدون نظر بخش‌خصوصی را نخواهد داشت، گفت: تورم بخشنامه‌ها تا حد ممکن در سال جاری، کم شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا رحمانی امروز یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸ در  مراسم آغاز به کار شوراهای حل اختلاف تخصصی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی گفت: حضور بخش خصوصی در تمامی عرصه های اقتصادی، امروز یک ضرورت به شمار می رود و بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ تصمیمی را بدون مشورت با بخش خصوصی اتخاذ نخواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با طراحی راهکارهای مقابله با تحریم سعی کرده ایم هر اقدامی را که در حوزه تولید، اعم از صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد را تسهیل کنیم و تورم بخشنامه ها را تا حد ممکن کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: همه مدیران موظف هستند در تصمیم گیری های خود رونق تولید را لحاظ کرده و هیچ تصمیمی را بدون مشورت فعالان اقتصادی انجام ندهند. این در شرایطی است که در برخی فرآیندها ممکن است اختلافی مابین تجار و تولیدکنندگان با قوه قضاییه به وجود آید که بر این اساس شورای حل اختلاف به صورت تخصصی این موضوع را بررسی و تسهیل خواهد کرد.

رحمانی با بیان اینکه قوه قضاییه تجربیات گرانبهایی در عرصه شوراهای حل اختلاف دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال تسهیل  امور تولید هستیم و قوه قضاییه نیز به عنوان یک از رکن های کمک و صیانت از تولید در این میان وارد شده و شوراهای تخصصی حل اختلاف صنعتی و معدنی را راه اندازی کرده است.

وی افزود: امضای تفاهم نامه میان وزارت صنعت و قوه قضاییه می تواند گام موثری در رونق تولید باشد. ضمن اینکه مرکز امور شوراهای قوه قضاییه متعهد شده تا همکاری لازم را با صنعتگران و معدن کاران داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا