امور زیربناییراه و ساختمان

۳۸ قطار رجا زائران اربعین حسینی را جابه‌جا می‌کنند

با تهمیدات در نظر گرفته شده و همکاری مشترک رجا و راه‌آهن، ۳۸ قطار برنامه‌ای شرکت رجا از روز جاری (۱۵ مهر) به مدت دو هفته زائران اربعین حسینی را در ۸ مسیر ریلی جابه‌جا خواهند کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،‌علیرضا محمودی، رئیس هیأت مدیره رجا با اشاره به برنامه های شرکت رجا برای جابه جایی زاوران اربعین حسینی گفت: با همکاری مشترک رجا و راه‌آهن، ۳۸ قطار برنامه‌ای شرکت رجا از روز جاری (۱۵ مهر) به مدت دو هفته زائران اربعین حسینی را در ۸ مسیر ریلی جابه‌جا خواهند کرد.

وی ادامه داد: قطارهای یاد شده در سازمان‌ها و درجات متنوع (چهار تخته، ۶ تخته و اتوبوسی) به صورت مستمر و حداکثر توان از منظر ترافیک خطی در قالب قطارهای برنامه‌ریزی شده و فوق العاده است گفت: طبق برنامه‌ریزی که امسال انجام شد، قطارهای رجا در مسیرهای مشهد-کرمانشاه، مشهد-اهواز، مشهد-تهران، تهران-کرمانشاه، تهران-همدان، تهران-خرمشهر ، زاهدان -خرمشهر و اصفهان-کرمانشاه مسافران و زائران اربعین حسینی را جابه‌جا می‌کنند.

رئیس هیأت مدیره رجا افزود: پیش‌بینی می‌شود که میزان صندلی ناوگان ریلی اربعین امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی در خصوص ظرفیت‌های فعلی قطارهای اربعین رجا خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد که در برخی مسیرها مانند مسیرهای مشهد به کرمانشاه و اهواز بلیت‌ها فروش رفته است اما همچنان متقاضی وجود دارد.

رئیس هیأت مدیره رجا در خصوص احتمال افزایش قطارهای اربعین توسط رجا گفت: برای افزایش ظرفیت باید هم ناوگان تأمین شود و هم تردد خط را مدیریت کرد و ممکن است در برخی مسیرهای پر تقاضا ترافیک خط امکان افزایش قطارها را ندهد، در عین حال در راستای ساماندهی مسافران اربعین، تعداد قطارها و ناوگان در مسیرهای مختلف دائماً در حال تغییر است تا با برنامه‌ریزی مناسب، خدمات مناسب به مسافران ارائه شود.

محمودی گفت: آنچه که مسلم بوده این است که در بحث اربعین به خاطر اعتقاداتی که در شبکه ریلی اعم از مدیران و کارگران کلیه شرکت‌ها و راه‌آهن وجود دارد، تمام شبکه ریلی بسیار جدی تلاش می‌کنند و شبانه‌روزی در حال کار هستند تا در این مقطع زمانی خدمت به بهترین شکل انجام شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا