صنعت، معدن، تجارت

رفع تعهد ارزی ملاک انتخاب صادرکننده نمونه

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه صادرات کالاهای اساسی و با ارزش پایین از معیارهای انتخاب صادرکننده نمونه حذف شده است، گفت: رفع تعهد ارزی یکی از ملاک های انتخاب صادرکنندگان نمونه است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید زادبوم امروز دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت روز ملی صادرات گفت: صادرکنندگان کالاهای اساسی و با ارزش افزوده پایین از پروسه انتخاب صادرکننده نمونه حذف شده اند و بر این اساس صادرکنندگان در سایر گروه های کالایی در پروسه انتخاب صادرکننده نمونه قرار گرفته اند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: امتیازات مختلفی برای انتخاب صادرکنندگان نمونه در نظر گرفته شده که رشد سه سال قبل در میزان صادرات ، تعداد بازارها، بازارهای جدید و تعدد بازارها در سه ساله گذشته از جمله امتیازبندی های مرتبط با انتخاب صادرکننده نمونه بوده است.

وی تصریح کرد: در عین حال با توجه به اینکه دستگاه های مختلفی در پروسه انتخاب صادرکننده نمونه مشارکت دارند، نوع رفتار شرکت ها در مورد تعهدات ارزی و بدهی های بانکی نیز ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

به گفته زادبوم، از میان ۳۰۲ صادرکننده ای که در پروسه انتخاب صادرکننده نمونه مشارکت کرده اند، ۲۶۵ صادرکننده حائز شرایط اولیه برای تشکیل پرونده شده اند که بر این اساس ۱۰۶ متقاضی مورد بررسی نهایی قرار گرفته و از میان آنها ۴۰ تا ۵۰ صادرکننده نمونه انتخاب شده اند اما بخشی از پروسه انتخاب نهایی هنوز باقی مانده است.

بخش دوم خبر را در لینک زیر می توانید بخوانید:

mehrnews.com/news/۴۷۳۹۵۷۱

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا