امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مرحله دوم واکسیناسیون دام‌ها برای کنترل تب برفکی در کشور آغاز شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مرحله دوم طرح ملی هماهنگ و سراسری واکسیناسیون دام برای کنترل بیماری تب برفکی به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان دامپزشکی، علیرضا رفیعی پور اظهار  داشت: در این طرح دام های سبک و سنگین بر علیه بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام توسط سازمان دامپزشکی در جهت کمک مستقیم به تولیدکنندگان واکسینه می شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در طول سال بیش از ۳۰۰ میلیون دُز واکسن های مختلف بر علیه بیماری های استراتژیک کشور مثل بیماری های سیاه زخم،تب برفکی، تب مالت، هاری و غیره استفاده می شود.

رفیعی پور گفت: در این طرح در استان کرمان بیش از ۲ میلیون دام سبک و ۲۰۰ هزار دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت همزمان در ۳۲ اداره کل دامپزشکی کشور آغاز شد و در کل کشور ۸۰ میلیون دام سبک و ۷۰ میلیون دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

رفیعی پور در خصوص کمبود نیرو و خودرو در اداره های دامپزشکی جنوب استان گفت: استان های کمتر توسعه یافته بویژه جنوب استان سهمیه بیشتری قائل خواهیم شد و با برنامه ریزی که در تهران خواهیم داشت این اقدام مهم انجام خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا