بورسبورس اوراق

سرمایه گذاران در بورس امسال چقدر سود کردند؟

در نیمه نخست امسال، بورس به طور متوسط ۶۹ درصد سود به سهام‌دارانش داد که نسبت به سودی که سهامداران بازار سرمایه در مدت مشابه سال گذشته بردند، دو درصد بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در آخرین روز معاملاتی بورس تهران در سال ۱۳۹۷ شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس در تراز ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحدی قرار داشت اما با گذشت شش ماه از سال ۱۳۹۸ شاخص کل این بازار در تراز ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحدی قرار گرفت.

به این ترتیب نماگر اصلی بورس در نیمه ابتدایی امسال، ۱۲۳ هزار و ۴۴۴ هزار واحد رشد داشته است، در نتیجه بازده این بازار در مدت زمان یاد شده به حدود ۶۹ درصد رسیده است.

همچنین بخوانید

گفتنی است، نیمه اول سال گذشته بازار سرمایه سود ۶۷ درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده بود. به این ترتیب فعالان بازار سرمایه در نیمه اول سال گذشته و امسال تقریبا بازده یکسانی را به دست آورده‌اند.

البته طبیعی است که بازار سهام دارای ریسک بالایی است و در همین روزها که بسیاری از فعالان حرفه‌ای این بازار بازده خوبی را کسب کردند، بسیاری از غیر حرفه‌ای‌ها که با شنیدن تبلیغات ناصحیح به طور مستقیم وارد معاملات سهام شدند، زیان دیده‌اند.

علاوه بر این بسیاری معتقدند که بعد از یک مدت رشد پیاپی، احتمال کاهش قیمت سهم‌ها و اصلاح بازار وجود دارد و سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای نباید منابع خود را به صورت مستقیم وارد بازار کنند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا