امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش کیفیت زندگی در بافت فرسوده با استفاده از ظرفیت موقوفه‌ها

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بدترین شرایط مالی هم به ایجاد اماکنی برای هویت بخشی به محل سکونت مردم توجه کرده‌ایم گفت: با استفاده از ظرفیت موقوفات کیفیت زندگی در حاشیه شهرها و در بافت فرسوده را افزایش می‌دهیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، عباس آخوندی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت:  بازآفرینی شهری بر مبنای تمدن ایران شهری است و در تمدن ما یکی از کانونی‌ترین محورهایی که سکونت را شکل می دهد نیایش‌گاه‌ها بوده است.

وی افزود: این بسیار مهم است که تمام مراکزی که در شهرها می‌‌تواند به ما هویت بخشد در کانون توجه قرار بگیرد و از این رو بیش از اینکه تک‌بنا را مورد توجه قرار دهیم توجه ما به مراکز هویت‌بخشی است و منطقه‌ای که هویت اجتماعی را ایجاد می کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بدون هویت اجتماعی امکان بازسازی وجود ندارد و تمام موضوعات از جمله فضای محیط زیست، بهداشت و درمان و مراکز عمومی نیاز به رویکرد اجتماعی دارند.

آخوندی با بیان اینکه ایجاد مساجد به عنوان مراکز مذهبی و فرهنگی یک نکته بسیار جدی است گفت: حتی در شرایط سخت مالی هم در پروژه‌های مسکنی مانند مسکن مهر برای ساخت مساجد بودجه کنار گذاشته‌ایم چرا که معتقدیم این مکان‌ها، اماکن اجتماع مردم را تشکیل می‌دهند و در مسکن مهر پا  به پای ساخت مدارس نسبت به ساخت مساجد اقدام کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهترین جایی که می توان در آن گفت وگوی جمعی ایجاد کنیم اظهار داشت: مظاهر فیزیکی احیای بافت فرسوده بر مبنای تمدن ایرانشهری مساجد و بقاع متبرکه هستند که اینها نماد هویت محلات را تشکیل می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوعات این تفاهم‌نامه در تمام کشور به اجرا می‌رسد ادامه داد: برای افزایش کیفیت زندگی در بافت فرسوده در حاشیه شهرها نیاز به این داریم که بهره‌وری موقوفات را افزایش دهیم.

 

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا