امور زیربناییراه و ساختمان

آمار درآمدهای موقوفه را بعدا ارائه می‌کنیم / ۳۵ درصد رقبات کاربری تجاری دارند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که میزان درآمدهای حاصل از موقوفه‌های واگذاری به سازمان اوقاف چقدر است جواب این سوال را به بعد موکول کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، حجت الاسلام علی محمدی در جمع خبرنگاران نیز در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه درآمد موقوفه های واگذار  شده به سازمان وقف چه قدر بوده است،‌ گفت: بعدا این جواب را می‌دهم.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه‌های امضا شده بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: با این وزارتخانه وارد مذاکره شدیم که برای برخی از موقوفه ها تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برخی از حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده در شان سکونت مردم نیستند و باید برای نوسازی و بازسازی آنها تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: باید برای بهره‌برداری مناسب از اراضی و املاک وقفی که در حاشیه شهرها و بافت فرسوده واقع شده‌اند با امضای این تفاهم‌نامه‌ها تصمیم گرفت.

محمدی تاکید کرد: با امضای تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف بقاع متبرکه و مساجد هم آباد می‌شوند و در این تفاهم نامه عمران مساجد و بقاع متبرکه هم توجه شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در ابتدای مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت موقوفه ها ارائه شد که طبق آن از ۹۹۳ هزار موقوفات ۴۱ درصد مساجد هستند و ۱۱۲ هزار رقبه وقفی که از این ۱۱۲ هزار رقبه وقفی ۱۱ درصد در اختیار متولیان و ۷۱ درصد از عواید این ۱۱ هزار صرف نیات موقوفه می‌شود. یک میلیون ۳۰۰ رقبه ثبت شده است که نزدیک به همین تعداد رقبه در تصرف مردم هم است که هنوز در مورد آن اقدامی انجام نشده است.

در ادامه ارائه این گزارش عنوان شد: ۳۵ درصد رقبات کاربری تجاری دارند و ۳۶ درصد کاربری مذهبی ، ۱۰ درصد کاربری کشاورزی، ۹ درصد کاربری سایر و ۶ درصد کاربری مسکونی و ۱۴ درصد هم کاربری خدماتی.

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا