امور زیربناییتعاون و اشتغال

کارگران آذرآب به کار بازگشتند/بی‌تعهدی سهامدار عمده شرکت

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با اشاره به بازگشت به کار کارگران آذرآب، از بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده این شرکت انتقاد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از وزیر کار به همراه معاون استاندار مرکزی و مدیران  استانی مرتبط در جمع کارگران  معترض صنایع آذر آب اراک حاضر و پس از تشکیل  جلسه  با مدیران  و سرپرستان و اعضاء شورای اسلامی کار شرکت  کارگران از امروز شنبه (٢٠ مهرماه) به محل  کار خود بازگشتند. 

یاوری گفت: شرکت آذر آب فقط یک کارگاه نیست بلکه یک بنگاه اقتصادی است با ظرفیت بسیار بالا و توانمندیهای خاص برای ساخت پروژه های بزرگ نفتی ، پتروشیمی ، پالایشگاهی و سایر نیازمندیهای کشور است و از همه مهمتر با دارا بودن سرمایه و نیروی انسانی بسیار ماهر مجرب و توانمند و دلسوز که در ساخت مهمترین سفارشها و قراردادها به  شرکت  امتحان خود را  پس داده اند.

مدیر کل  حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری اعلام کرد: از اینکه  در ایام  بحرانی کارخانه هیئت مدیره  و مدیر عامل و مدیران  اصلی در شرکت حضور ندارند و شرکت بزرگ آذر آب  با سرپرستی موقت اداره  می گردد، بسیار تعجب آور است.

وی اعلام  کرد: اختلاف نظر بین  سهامداران، کارگران  عزیز این مجموعه  را دچار مشکل و حقوق معوق  و بلا تکلیف کرده است.

یاوری ادامه داد: عدم سفارش کار و عدم عقد قراردادهای بزرگ برای این شرکت مهم از جمله  مشکلاتی است که در شرکت  آذر آب وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معوقات  کارگران تا پایان  مردادماه طی هفته جاری پرداخت خواهد شد گفت: کارگران  فقط حقوق شهریور ماه را  طلب دارند.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیماری وزارت کار گفت: بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت، بی توجهی زیادی به وظایف سهامداری خود دارد و کارگران به شدت  از این موضوع  نگران  و گله مند هستند.

وی افزود: بانک کشاورزی در شرایط بحرانی فعلی آذر آب باید به وظایف خود به عنوان سهامدار اصلی اهتمام  ورزد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا