بورسبورس اوراقفرابورس

«دتوزیع» معارفه شد/ برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰درصدی

مراسم معارفه شرکت توزیع دارو پخش به منظور عرضه اولیه ده درصدی سهام، امروز برگزار شد و مدیر عامل آن از برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق اطلاعیه‌ای که پیش‌تر از سوی فرابورس ایران منتشر شد، ۱۰ درصد از سهام شرکت توزیع دارو پخش با نماد«دتوزیع» فردا عرضه اولیه خواهد شد. در همین راستا مراسم معارفه شرکت امروز با حضور مدیر عامل و برخی از اعضای آن در سالن همایش‌های شرکت فرابورس ایران برگزار شد.

لازم به ذکر است در این نشست محمدرضا مرادی مدیر عامل شرکت، ضمن اشاره به اینکه «توزیع دارو پخش» نخستین شرکت پخش و توزیع دارو در کشور است گفت: در حال حاضر ۸۲۰ شرکت پخش دارو فعال هستند که «دتوزیع» بزرگترین شرکت داخلی در این حوزه است.

وی با اعلام اینکه انبار شرکت مساحتی بالغ بر ۱۶۰ هزار متر مربع را داراست اظهار داشت: تمامی مشتریان دارویی کشور تحت پوشش ۱۰۰درصدی شرکت توزیع دارو پخش هستند.

همچنین بخوانید

مرادی ادامه داد: جمع دارایی‌های جاری شرکت، در سال ۹۷ رقم بیش از هزارو ۹۲۰  میلیارد تومان و کل دارایی‌های این شرکت در همین سال بالغ بر هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان  است؛ از سمت دیگر فروش شرکت نیز در سال ۹۷ رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع دارو پخش افزود: سود خالص «دتوزیع» در پایان دوره ۹۵ حدود ۳۶ میلیارد تومان بود که این رقم تا پایان سال قبل به رقمی حدود ۷۷ میلیارد تومان رسید. همچنین نسبت سود خالص به فروش این شرکت در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۱٫۶ و ۲٫۷ و ۲٫۵ درصد بوده که این رقم در شش ماهه اول سال ۹۸ به ۳٫۳ درصد افزایش یافته است.

او در خصوص  برنامه‌های آینده شرکت نیز تصیح کرد:  توسعه زیرساخت های آی تی و فروش آنلاین ، طراحی چهار لاین جدید در فروش را می‌‎‌توان از اقدام‌های آتی این شرکت برشمرد؛ به علاوه برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی و تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت نیز در دستور توزیع دارو پخش خواهد بود.

 

از طريق
میلادعبداللهی
منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا