صنعت، معدن، تجارت

۵۰ درصد ماشین‌آلات پتروشیمی، فولاد و نیروگاه‌ها ساخت داخل است

سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به ۵۰ درصد می‌رسد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صداوسیما؛ مهدی صادقی نیارکی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه سیاست‌های این وزارتخانه در ادامه سیاستگذاری‌های کلان دولت است، افزود: این اولویت‌ها شامل ۷ محور است که مهمترین محورهای آن توسعه تولید و تعمیق ساختارهاست.

وی با اعلام اینکه ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را پیگیری می‌کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به ۵۰ درصد می‌رسد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حفظ وضع موجود در سال ۹۸ بودجه‌ای معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد.

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت نیز در خصوص نحوه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به نهضت ساخت داخل اشاره و تصریح کرد: این صنعت، صنعتی جوان در کشور ما به شمار می‌آید و در وزارتخانه درپی روش‌هایی هستیم که چه طور می‌توان از واحدهای تولیدی حمایت کرد تا پا بگیرند.

وی افزود: همچنین اینکه چه طور زنجیره‌های ارزش را شناسایی و به نوعی در امتداد هم قرار دهیم تا محصولی که تولید می‌شود قابلیت ماندگاری در بازار را داشته باشند.

خالقی درباره مشکلاتی که پیش روی صنایع وجود دارد، گفت: اصل بر این است که جلوی تعطیلی واحدها گرفته شود و حفظ آن واحد در اولویت ماست، مهم این است که اشتغال و تولید حفظ شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا