اقتصاد کلانبین الملل

جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۱۹ به سه نظریه‌پرداز فقر جهانی اهدا شد

آکادمی سلطنتی علوم سوئد روز دوشنبه جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۹ را به یک زوج هندی-فرانسوی و یک اقتصاددان آمریکایی الاصل اهدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، آبیجیت بانِرجی و استر دوفلو از ام‌آی‌تی آمریکا به همراه میشل کرِمر از دانشگاه هاروارد به عنوان برندگان جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند.

آقای بانرجی، اقتصاددان آمریکایی هندی الاصل، متولد سال ۱۹۶۱ در شهر کلکته هند است. او تحصیلات خود را در دو دانشگاه جواهر لعل نهرو و هاروارد انجام داده و در حال حاضر استاد مؤسسهٔ فناوری ماساچوست(ام‌آی‌تی) است.

همچنین بخوانید

دیگر برنده جایزه نوبل اقتصاد، استر دوفلو که همسر آقای بانرجی هم هست، متولد سال ۱۹۷۲ در شهر پاریس است. او تحصیلات دانشگاهی خود در رشته اقتصاد را از مدرسه اقتصاد پاریس آغاز کرد ولی اکنون استاد اقتصاد ام‌آی‌تی است. خانم دوفلو جوان‌ترین و تنها زن برنده جایزه نوبل اقتصاد به شمار می‌رود.

سومین برنده جایزه نوبل اقتصاد، میشل کرمر در سال ۱۹۶۴ در آمریکا به دنیا آمده و تحصیلات خود را نیز در گرایش اقتصاد توسعه در دانشگاه هاروارد به پایان رسانده و در حال حاضر نیز محقق و استاد همین دانشگاه است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا