انرژی

تغییرات جدید ساختاری در صنعت برق/ افزایش تولید برق پراکنده ایران

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، آرش کردی با اشاره به مدیریت منابع مالی در صنایع برق و انرژی کشور، گفت: بخش نقدینگی در صنعت برق نیاز به مدیریت ویژه دارد و باید با استفاده از منابع موجود پایداری شبکه تولید، انتقال و توزیع برق را حفظ کرد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به ایجاد معاونت انتقال در چارت جدید توانیر، در تشریح دلایل ایجاد یک معاونت جدید در توانیر، تصریح کرد: هم اکنون در شبکه انتقال برق با مسائل متعددی روبرو بوده که اگر برای آنها تدبیری اندیشیده نشود با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در شرایط فعلی جریان اتصال کوتاه شبکه، پرباری ترانس‌ها، مسائل هارمونیکی از مهمترین تهدیدهای شبکه برق کشور به شمار می روند، اظهار داشت: هدف از شکل گیری معاونت جدید در توانیر سر و سامان بخشیدن به این چالش ها در حوزه شبکه انتقال برق کشور است.

همچنین بخوانید

وی افزود: علاوه بر این در چارت جدید مباحثی همچون تولید پراکنده، تجارت خارجی، برق روستایی، دفتر بررسی‌های مالی و بازرگانی و امور مرتبط با بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات از جایگاه مشخص‌تر و باثبات تری برخوردار شده است.

کردی همچنین در خصوص وضعیت توسعه مولدهای تولید پراکنده برق در کشور هم توضیح داد: در طول چند سال گذشته تاکنون در مجموع ۷۰۰ مگاوات ظرفیت جدید در حوزه تولید پراکنده برق ایجاد شد که پیش بینی می‌شود امسال ظرفیت تولید برق پراکنده ایران به ۹۰۰ مگاوات افزایش یابد.

مدیرعامل توانیر، برق رسانی به روستاها را جزو اقدامات اصلی در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس امسال با برق رسانی به ۴۹۰ روستای باقی‌مانده، پرونده برق رسانی به روستاهای بالای پنج خانوار در کشور بسته می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا