صنعت، معدن، تجارت

تعمیر شناورها در خارج کشور ممنوع شد/ لزوم استفاده از توان داخلی

بوشهر – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعمیرات شناورهای داخلی در کشورهای دیگر ممنوع شده و همه اقدامات تعمیراتی باید با استفاده از توان شرکت‌های داخلی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی صبح پنجشنبه در بازدید از  شرکت کشتی‌سازی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های حوزه ساخت و تعمیرات شناورها در کشور به خوبی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مهندسان ایرانی دارای توان و ظرفیت بسیار بالایی در صنعت کشتی سازی هستند و اکنون شاهد ساخت کشتی‌های بزرگ و نفتکش‌هایی با ظرفیت بالای ۱۰۰ هزار تن در کشور هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قبلا بیش از ۹۰ درصد کشتی‌های ما برای تعمیرات و خدمات به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رفتند افزود: صنایع دریایی تاکنون به خوبی مورد توجه قرار نگرفته بود.

وی ادامه داد: با توجه به توانی که متخصصان ما به آن دست یافتند، اکنون بیش از ۸۰ درصد ساخت کشتی‌ها در داخل کشور انجام می‌شود که این وضعیت دارای اهمیت و ارزش بسیار بالایی است.

رحمانی با بیان اینکه تعمیرات شناورهای ایرانی را در خارج از کشور ممنوع کرده‌ایم، ادامه داد: تاکید شده است که تعمیرات کشتی‌ها در داخل کشور انجام شود و امروز در دو واحدی که بازدید کردیم ابراز رضایت داشتند و اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ سفارش را داشته‌اند.

وی به افزایش جذب نیرو در شرکت‌های کشتی‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از شرکت‌ها ۶۰ نیرو مشغول به کار بودند و اعلام شد که ۱۰۰ نفر نیروی جدید نیز در این شرکت جذب خواهد شد که بیانگر توسعه اشتغال در این بخش است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه شناورسازی خودکفا هستیم، اضافه کرد: با دستیابی به این توان، دیگر نیازی به تعمیرات شناورهای ایرانی در دیگر کشورها نیست و اقدامات لازم در داخل انجام می‌شود.

وی از برنامه ساخت ۲۰۰ کشتی باری در داخل کشور خبر داد و بیان کرد: ۳۰۰ میلیون یورو در این امر سرمایه گذاری می‌شود و ۶۰ هزار نفر شغل به صورت مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر شغل غیر مستقیم در این حوزه فراهم می‌شود.

رحمانی تاکید کرد: این میزان تولید و اشتغال جلوه‌های مهمی از رونق اقتصادی در کشور است و ظرفیت بسیار خوبی است که با جهت‌گیری درستی انتخاب شده است و شرکت‌های داخلی هم نسبت به این موضوع اقبال نشان داده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا