بورس

شاخص بورس به زحمت سبز پوش ماند

 

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه پس از چند روز سیر نزولی با رشد یک واحدی به رقم ۸۰ هزار و ۵۱۳ واحدی اکتفا کرد تا آخرین روز هفته بازار سهام به رنگ سبز درآید.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۵۶ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومانی رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۷۳ میلیون و ۱۸۹ هزار سهم به اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۷۳۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس  نیزبا رشد  ۱.۲ واحد به رقم ۹۱۵.۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۳۸ میلیارد و ۵۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۳۵ میلیون و ۹۰۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۳۰ هزار نوبت داد و ستد بود.

همچنین، امروز  شاخص آزاد  شناور با افت ۱۸واحدی   به عدد ۸۷ هزار و ۷۲۴ واحدی رسید؛ در همین رابطه  شاخص بازار اول نیز به عدد  ۵۵ هزار و ۵۵۹ واحدی رسید که حاکی از افت با ۵۲ واحدی این شاخص بود، اما شاخص بازار دوم گوی سبقت را ربود و  با ۳۰۶ واحد افزایش به رقم ۱۸۰ هزار و ۲۳۷ واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۳۷ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۴۸۶ واحدی رسید.

بنا براین گزارش، بیشترین تاثیر مثبت در نوسانات بازار سرمایه را  نماد آسان‌پرداخت پرشین با ۲۴ واحد تاثیر مثبت به خود اختصاص داد این در حالی بود که  پتروشیمی خارک با ۲۱ واحد تاثیر منفی روی شاخص نماگر بازار را در پایین ترین سطح نگه داشت

در گروه محصولات شیمیایی نمادهایی همچون توکا رنگ فولاد سپاهان، صنایع بهداشتی ساینا، لعابیران و پتروشیمی آبادان با بیش از ۴ درصد در قیمت پایانی رشد کردند و در طرف مقابل تعدادی از نمادها با افت اندکی در قیمت پایانی روبرو شدند.

همچنین، در گروه خودرو امروز نماد پارس خودرو، قطعات اتومبیل ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و بهمن دیزل با رشد بیش از یک درصد مواجه شدند، اما تعداد زیادی از نمادها از جمله گروه قند چهار نماد روند کاهشی را تجربه  و مابقی نمادها به جز یک نماد توانستند به رشد ۵ درصد برسند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا