انرژی

تمایل اینپکس برای بازگشت به میدان نفتی آزادگان

شرکت اینپکس که بزرگترین شرکت اکتشاف و تولید ژاپن است، بدنبال شرکت در مناقصه توسعه میدان نفتی آزادگان ایران است که پیش‌تر به دلیل تشدید تحریم‌های غربی علیه تهران در سال ۲۰۱۰ از این پروژه خارج شده بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، مقامات بلندپایه ایرانی در دو روز گذشته اعلام کرده اند که ایران مناقصه برای توسعه میدان آزادگان در جنوب غربی کشور را آغاز کرده و از شرکت‌های بین‌المللی نفت برای حضور در آن دعوت کرده است. علی کاردر، مدیرکل شرکت ملی نفت ایران هفته جاری به رسانه‌های داخلی گفت: این مناقصه پیش از جمعه هفته جاری برگزار می‌شود و دعوتنامه برای ارسال پیشنهادات به ۲۹ شرکت بین المللی نفت ارسال شده است.

پلاتس به نقل از یک سخنگوی اینپکس گزارش کرد که این شرکت در حال جمع آوری اطلاعات و انجام به‌روزرسانی‌های لازم است و به‌محض اینکه این مناقصه منتشر شده و شرایط و مفاد مربوط به مناقصه و قراردادهای نفتی روشن شوند، پاسخ خود را بررسی خواهد کرد.

همچنین بخوانید

اینپکس در سال ۲۰۱۴ با شرکت ملی نفت ایران و شرکت بازرگانی نفت ایران برای عملیات‌های توسعه و ارزیابی یکپارچه میدان آزادگان توافق کرد که تحت این توافق، اینپکس ۷۵ درصد سهم کاری داشت اما این شرکت بعدها این سهم را به ۱۰ درصد کاهش داد و در اکتبر سال ۲۰۱۰ اعلام کرد از پروژه توسعه آزادگان خارج می‌شود.

نشریه ژاپن تایمز در ژانویه امسال به نقل از یک مقام بلندپایه ایرانی نوشت: اینپکس برای توسعه میدان نفتی آزادگان مذاکراتی را با شرکت ملی نفت ایران آغاز کرده و کاندیدای قوی برای این قرارداد است.

طبق گزارش پلاتس، برآورد می‌شود آزادگان حداکثر ۴۲ میلیارد بشکه نفت دارد و بزرگترین میدان نفتی ایران محسوب می‌شود که در حال حاضر کمتر از ۵۰ هزار بشکه در روز تولید دارد و ایران امیدوار است حجم تولید این میدان را بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا