بانکبانک و بیمه

بازداشت متخلفان موسسه فرشتگان و آرمان


سخنگوی قوه قضاییه نسبت به تجمعات اخیر سپرده‌گذاران موسسات در مقابل مجلس و بانک مرکزی واکنش نشان داد و گفت: افرادی از متخلفان موسسه فرشتگان و آرمان بازداشت شدند و اموالشان توقیف است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal) این روزها تجمعات زیادی در مقابل بانک مرکزی و مجلس از سوی سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری تشکیل می شود و در آن مالباختگان از مسئولان می خواهند فکری برای زنده کردن پول شان شود. امروز در نشست خبری غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری درباره مسئولیت بانک مرکزی در این مشکلات پرسید.
اژه ای پاسخ داد: گزارشی خطاب به دادستانی کل نوشته شده که مطالبی را علیه رئیس کل بانک مرکزی نوشته اند که بانک مرکزی به قول و قرارهایش عمل نکرده. اما این که شکایت شده را اطلاع ندارم. ۸ تعاونی اعتبار بوده که قرار بود ادغام شوند و یک موسسه اعتباری تشکیل شود. قرار بود آنها منحل شوند و عناصر اصلی شان بیایند یک موسسه اعتباری به نام کاسپین تشکیل شود و همه سهامداران و سپرده گذاران به این موسسه بیاید.
خبرآنلاین نوشت:معاون اول قوه قضاییه گفت: ظاهرا باید قبل از اتمام کار آنها و مشخص شدن طلب، بدهی و موجودی آنها، به کاسپین مجوز داده شده و حتی از سال ۹۴ مجوز داده اند بدون اینکه موضوعات آن ۸ شرکت تعاونی اعتبار روشن شود. بخشی از مشکلات از این ناحیه است. بخش دیگر این است که آن تعاونی ها، بر خلاف مقررات سودهای زیادی به سپرده گذاران داده اند و این سودها را از اصل موجودیها برداشته اند و به مشکل برخورده اند. برخی از آنها هم تخلفاتی داشتند. الان بانک مرکزی از ما کمک خواسته و ما داریم کمک می کنیم و برخی افراد را از موسسه فرشتگان و آرمان بازداشت کردند و اموال شان توقیف است.
او خطاب به بانک مرکزی گفت: ما درخواست می کنیم بانک مرکزی به رسیدگی تسریع کند و مشکل مردم را راحتتر حل کند. قبول دارم کار آسانی نیست و طبیعی است مردم هم عنایت داشته باشند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا