بانکبانک و بیمه

افزایش توان رقابتی ثامن با بانکداری سبز


سرپرست مدیریت شعب مناطق آزاد تجاری صنعتی گفت: بانکداری سبز فرصتی برای خلق مزیت‌های رقابتی است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)،روح اله انصاری یکتا افزود:پرداختن به مسئولیت‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که سازمان‌ها در فلسفه وجودی و مأموریت‌های خود به آن می‌پردازند و بانکداری سبز،یکی از مصادیق اصلی آن است.
وی با اشاره به فواید و مزایا بانکداری سبز اضافه کرد: بانک‌ها به‌عنوان بخشی از اساس نظام اقتصادی می توانند نقش مؤثر و راهبردی در احیا محیط‌زیست داشته باشند.
انصاری یکتا تصریح کرد: با تدوین و هدایت سیاست‌های اعتباری در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی،کاهش آلاینده‌های صنعتی و حمایت از زیست‌بوم‌های نادر در مسیر توسعه پایدار با عنوان ادبیات بانکداری سبز مطرح است.
مهدی خلفی معاون سرپرستی مناطق آزاد نیز در این جلسه گفت: پرداختن به بانکداری سبز در عرصه رقابت بانکی نقش تعیین‌کننده‌ای برای زندگی بهتر برای جامعه دارد.
وی افزود: مفهوم پایداری در بانکداری سبز، به‌عنوان رویکردی در کسب‌وکار مطرح است که به خلق ارزش‌های درازمدت برای مشتری و کارکنان می‌پردازد.
خلفی با عنوان اینکه وظیفه بانک، فقط ارائه خدمات بانکی نیست، خاطرنشان کرد: بانکداری سبز، نه تنها در بخش ورودی شامل منابع مالی بلکه در بخش خروجی شامل سرمایه‌گذاری‌ها نیز می‌تواند تعریف شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا