بین الملل

کارگران ۶ کارخانه زیرمجموعه «ماک» در آمریکا دست به اعتصاب زدند

کارگران ۶ کارخانه زیرمجموعه خودروسازی «ماک» آمریکا دست به اعتصاب زدند؛ این احتمال وجود دارد تولید در یکی از این شرکتها متوقف و ۳۵۰۰ کارگر بیکار شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که اعتصاب بی‌سابقه ۳۵۰۰ کارگر ساعتی در ۳ ایالت آمریکا همچنان ادامه دارد، روز دوشنبه اتحادیه کارگران خودروسازان و شرکت ولو، مالک برند کامیون ماک، قرار است به مذاکره در مورد قراردادها ادامه دهند.

کارگران ۶ کارخانه، شامل شرکت اصلی ماک در پنسیلوانیا و کارخانه‌های موتورسازی و کنترل آلایندگی آن در مرینلند، به دنبال اتمام قرارداد خود در ۱ اکتبر، در ۱۲ اکتبر اعتصاب خود را آغاز کردند.

پس از این که قراردادها چندین بار به صورت کوتاه‌مدت تمدید شدند، ۲ طرف نتوانستند به یک توافق دست پیدا کنند و این به آغاز اولین اعتصاب در شرکت یوای‌دابلیو-ماک، در ۳۵ سال اخیر، منجر شد.

ری کوری، رییس دپارتمان وانت‌های سنگین و معاون مالی یوای‌دابلیو، در نامه‌ای به رییس امور اداری کامیون‌سازی ولوو در شمال آمریکا، ویلیام واترز، نوشت: ما از این ناامید شده‌ایم که شرکت قبل از ۱ اکتبر و قبل از منقضی شدن قراردادهای قبلی، در جلسات متعددی که برگزار شد، نتوانست پیشنهاد قابل‌توجهی ارائه کند.

جان مایس، سخنگوی ولوو، گفت: به علت تاثیری که اعتصاب‌ها بر کارخانه هاگرزتون ماک گذاشته است، تولید در این کارخانه ۱.۶ میلیون فوت مربعی متوقف خواهد شد و ۳۰۰۰ کارگر موقتا بیکار می‌شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا