بانکبانک و بیمه

صنعت بانکداری ایران باید اصلاح شود


رییس هیات مدیره بانک سامان با ابراز خوشحالی از موفقیت سیستم بانکی در مقابله با تحریم‌ها گفت: صنعت بانکداری در کشور با چالش‌هایی مواجه است که باید برای ورود به صحنه بین‌الملل‌ اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،ولی ضرابیه با اشاره به استقبال بانک‌های خارجی برای حضور در ایران به ایبنا افزود: ایران دارای پتانسیل‌های قابل توجه و فراوانی از جمله جمعیت بالا، نیروی انسانی بهره‌ور و همچنین منابع طبیعی فراوان و زیرساخت‌های خوبی در کشور است.
وی ادامه داد: برهمین اساس صنعت بانکداری ایران با استفاده از این پتانسیل‌ها، به خصوص استفاده از منابع انسانی خوب توانسته توانی دوباره بیابد.
رییس هیات مدیره بانک سامان اظهارداشت: ظرف ۲۰ سال گذشته و هم زمان با دوره ریاست نوربخش رییس کل بانک مرکزی وقت، سیستم بانکی کشور احیا شد.
ضرابیه افزود: همچنین در ابتدای دهه ۸۰ با رشد چشم‌گیر بانکداری خصوصی و در اواخر این دهه و ابتدای دهه ۹۰، با آغاز تحریم‌های ایران از سوی کشورهای غربی، صنعت بانکداری توانست با عملکرد خوب در مقابل تحریم های ناجوانمردانه، جانی دوباره بگیرد.
وی ادامه داد: برهمین اساس طی این مدت بانک‌های خصوصی توانستند با کمک به اقتصاد، حمایت از تولید داخل و واردات مواد اولیه به کشور کمک کنند و بیش از پیش بر توان داخلی خود بیافزایند.
رییس هیات مدیره بانک سامان اظهارداشت: اما در کنار همه این اقدامات مثبت، چالش‌هایی برای سیستم بانکی کشور برای ورود به صحنه بین الملل وجود دارد که در دو بخش ساختار ترازنامه و حسابداری بانک‌ها و ساختار مقرراتی و قانونی داخلی و بین‌المللی که همان بحث تطبیق با استانداردهای بین‌المللی است که باید اقدامی جدی برای اصلاح و رفع آن‌ها انجام شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا