صنعت، معدن، تجارت

آذرآب با ۴۵۰میلیارد تومان سفارش تولید نباید در وضع کنونی باشد

اراک- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت آذرآب اراک با دارا بودن ۴۵۰میلیارد تومان سفارش تولید، نباید در وضعیت نابسامان فعلی قرار داشته باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در حاشیه کلنگ زنی احداث ساختمان کانون بازنشستگان اراک اظهار داشت: دولت در یک برنامه ایجاد اشتغال به طور ویژه برای اشتغال عشایر و روستاییان برای بخش های زیر ۱۰ هزار نفر یک برنامه عملیاتی خوبی را آغاز کرد به طوری که مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی اختصاص داد.

وی ادامه داد: در جلسه اقتصاد مقاومتی امروز گزارشی از عملکرد استان مرکزی در خصوص استفاده از منابع اشتغال پایدار روستایی ارایه شد در مجموع ۷۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته استان در طرح های مختلف کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی جذب شده است که امیدواریم این مسیر با قوت ادامه پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدواریم از محل منابع متمرکز برای تامین کسری احتمالی هزینه ها تا تصویب مصوبه اصلاحی جدید توسط مجلس، منابعی را در اختیار استان قرار دهیم تا طرح های در نوبت نیز بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

شریعتمداری افزود: از دو طرح اشتغال زایی در شهرستان شازند امروز بازدید بعمل آمد که یکی از طرح ها در تولید خوراک و دیگری استخر پرورش ماهیان سردآبی با پیشرفت ۹۵ درصدی بود. این قبیل طرح ها با منابع صندوق توسعه و با نرخ های مناسب در اختیار متقاضیان قرار گرفته و در حال افتتاح و با بازپرداخت ۹ ساله همراه هستند. دریافت این نوع تسهیلات از صندوق توسعه برای کارآفرینان شرایط مطلوب را بوجود آورده و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی در شهر اراک میزان آلایندگی زیاد صنایع را شاهد بودیم که در طی سال های اخیر خوشبختانه با اقدامات دستگاه اجرایی و استاندار مرکزی میزان روزهای آلوده شهرستان اراک و شازند به یک سوم آنچه در گذشته بوده، تغییر پیدا کرده که نشان دهنده این است که مجموعه صنعت کشور در این حوزه قدم های خوبی برداشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت پتروشیمی شازند با اقدامات اساسی در جهت محیط زیست تلاش کرده میزان آلایندگی را به حداقل ممکن کاهش دهد و آلومینیوم اراک هم همینطور است و امیدواریم در این شهرها به آلودگی صفر برسیم.

شریعتمداری اظهار کرد: شرکت آذرآب یکی از بهترین شرکت های صنعتی کشور و با تمامی افت و خیزی که از حیث مالکیت و خصوصی سازی طی کرده دارای بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه در درست اجرا است و نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال تنظیم قرارداد دارد که ذخیره مناسبی است، بنابراین با این اوصاف چنین شرکتی نباید با مشکلی مواجه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تعللی که در ساماندهی نحوه مالکیت و مدیریت شرکت آذرآب صورت پذیرفته، با مسئولین یکی از بانک های عامل صحبت کردیم تا یک ماه عقب افتادگی در پرداخت حقوق کارگران آذرآب در اولین فرصت ممکن پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم و جلساتی که در تهران در وزارت صنعت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی سازی برگزار شده، مساله مالکیت آذرآب با تثبیت مواجه شود و بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و راه رشد و ترقی را طی کند.

شریعتمداری گفت: شرایط هپکو نیز مشابه آذرآب است به طوری که با واگذاری و تغییر مالکیت های مکرر مواجه بوده و با هماهنگی مجلس و دولت، مالکیت به سازمان خصوصی سازی بازگشت که آرامشی را در کارخانه به وجود آورد و از این پس باید هر نوع واگذاری با توجه به اهلیت و توانایی های مالک کارخانه صورت پذیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ضوابطی که در روابط کار، حفظ حقوق کارگران و قانون کار وجود دارد، این مسیر را با دقت پیگیری می کنیم تا مسئولین ذی ربط وظایف خود را در تحقق این اهداف انجام دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا