ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۲۶ میلیارد تومان به مردم بازگردانده می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از گلایه کاربران از اینترنت خارج از بسته خبر داده بود، اعلام کرد که همراه اول و ایرانسل ۲۶ میلیارد تومان هزینه اینترنت آزاد استفاده‌شده در اربعین را به مردم پرداخت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در ایام اربعین حسینی، علاوه بر برنامه‌ریزی‌های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائران، هر یک از اپراتورها نیز اقدامات ویژه‌ای مختص این ایام برای کاربران در نظر گرفته بودند. محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – چندی پیش با اشاره به نرخ بالای سرویس رومینگ برای زائران اربعین، اظهار کرده بود: رومینگ سرویس گرانی است و به دلیل بالا بودن نرخ خدمات رومینگ در عراق توصیه می‌شود مردم از سیم‌کارت عراقی استفاده کنند.

البته او پس از آن، با توجه به نرخ‌های اعلام‌شده برای رومینگ اپراتورها، نوشته بود: برای مکالمه سیم‌کارت‌های ایرانی نرخ مناسب‌تری دارند و برای اینترنت‌ سیم‌کارت‌های عراقی. اما در روزهای نزدیک به اربعین حسینی، اینترنت در کشور عراق و سیم‌کارت‌های این کشور با مشکل روبه‌رو شد و برخی‌ از کاربران و زائران به استفاده از اینترنت سیم‌کارت‌های ایرانی روی آوردند.

همچنین بخوانید

در حالی که اپراتورها با ارائه بسته‌های اینترنتی و توصیه به کاربران به استفاده از این بسته‌ها، سعی در کاهش هزینه اینترنت داشتند، هر گیگابایت اینترنت در بسته‌های اپراتورها ۱۵۰ هزار تومان بود، اما اینترنت آزاد برای هر یک از اپراتورهای ایرانی، به ازای هر مگابایت ۸۵۰ تومان بود که با احتساب هر گیگابایت (۱۰۲۴ مگابایت) مبلغی معادل ۸۷۰ هزار تومان می‌شد که هزینه بالایی به شمار می‌رود.

اما برخی از کاربران بدون خریداری بسته، از اینترنت آزاد سیم‌کارت‌های ایرانی خود استفاده کرده و این موضوع موجب تحمیل هزینه‌های بسیاری برای آن‌ها شد. در این راستا وزیر ارتباطات چند روز پیش با اشاره به اعتراض کاربران اظهار کرد: گلایه اصلی اینترنتی است که خارج از بسته و با نرخ آزاد محاسبه شده است. از اپراتورها می‌خواهم با کسب رضایت سهامداران عمده خود، همه مصارف را در قالب بسته محاسبه و پول‌های اخذشده را به زوار بازگردانند.

در نهایت در آخرین اظهار نظر درباره بازگشت هزینه اینترنت توسط اپراتورها، آذری جهرمی در تازه‌ترین اظهار نظر در توییتر نوشت: از امشب، بازگشت هزینه‌های اینترنت کاربران در ایام اربعین که آزاد استفاده کرده بودند، آغاز می‌شود. ممنون از همراه اول و ایرانسل که با هماهنگی سهامداران عمده‌اشان این ۲۶ میلیارد تومان را به مردم پرداخت می‌کنند و با پیامک به آن‌ها اطلاع می‌دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا