بین الملل

آمریکا برخی نظامیانش را در اطراف چاه‌های نفت سوریه باقی می‌گذارد

پنتاگون در نظر دارد برخی از نظامیان خود را در اطراف چاه‌های نفتی شمال سوریه باقی بگذارد تا در کنار نیروهای کرد دموکراتیک سوریه از رسیدن نفت به نظامیان داعش جلوگیری کنند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر دفاع آمریکا، مارک اسپر، طی سخنانی اعلام کرد که پنتاگون در نظر دارد برخی از نظامیان خود را در اطراف چاه‌های نفتی شمال سوریه باقی بگذارد تا در کنار نیروهای کرد سوریه از رسیدن نفت به نظامیان داعش جلوگیری کنند. 

اسپر که در سفر خود به افغانستان با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: در حالی که خروج نیروهای آمریکایی در حال انجام است، برخی از نظامیان ما هنوز در کنار نیروهای متحد ما در نزدیکی میادین نفتی باقی مانده‌اند و بحث‌هایی در حال انجام است که این نیروها را در آنجا نگاه داریم. 

او گفت: این یک گزینه است و هنوز تصمیمی در مورد تعداد این نظامیان و مواردی از این دست، اتخاذ نشده است. کار پنتاگون این است که گزینه‌های مختلف را بررسی کند. 

اسپر گفت: ما در حال حاضر در بخشی از شهرهای نزدیک به این منطقه، نیروی نظامی داریم. هدف ما این است که از دسترسی داعش و هر گروه دیگری که به دنبال استفاده از درآمد نفتی برای تقویت فعالیت‌های مخرب خود باشند، به این میادین جلوگیری کنیم. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا