بین الملل

دلار کانادا با پیروزی ترودئائو در انتخابات رشد کرد

نرخ برابری دلار کانادا امروز، سه‌شنبه، در حالی که بازارها از انتخاب مجدد دولت لیبرال کانادا قوت قلب گرفتند، نزدیک به بالاترین سطح ۳ ماهه خود معامله شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، در حالی که بازارها از انتخاب مجدد دولت لیبرال کانادا قوت قلب گرفتند، دلار کانادا نزدیک به بالاترین سطح ۳ ماهه خود معامله شد. این در حالی است که همچنان نگرانی‌هایی در مورد این وجود دارد که دولت لیبرال اکثریت مطلق خود در تعداد کرسی‌های مجلس را از دست داد و حالا به حمایت حزب چپ‌گرای مخالف خود نیاز دارد. 

پس از رقابت انتخاباتی سخت روز دوشنبه، لیبرال‌ها توانستند ۱۵۵ کرسی از ۳۳۸ کرسی پارلمان را به دست آورند. به این ترتیب نخست‌وزیر کنونی کانادا، جاستین ترودئائو در قدرت باقی می‌ماند، اما موقعیت او تضعیف شده و باید دولت اقلیتی را تشکیل دهد. 

دولت حداقلی به معنای این است که ترودئائو برای به تصویب رساندن قوانین کلیدی به حمایت احزابی مانند حزب نیودموکرات‌ها نیاز خواهد داشت. 

نرخ برابری دلاری دلار کانادا که با افزایش احتمال توافق تجاری چین و آمریکا هم تقویت شده بود، توانست به رکورد میان‌جلسه‌ای ۱.۳۰۷۱ واحد برسد، که بالاترین سطح آن از ۲۲ جولای تا کنون است. دلار کانادا سپس با اندکی افت نرخ برابری خود با دلار را در ۱.۳۰۸۲ واحد تثبیت کرد. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا