بین الملل

لیست شدن آرامکو در بورس‌های جهان به تعویق افتاد

پس از این که مشاوران معاملاتی به آرامکو اعلام کردند به وقت بیشتری برای قطعی کردن سرمایه‌گذاران اصلی نیاز دارند، لیست شدن سهام این شرکت در بورس‌های جهان به تعویق افتاد.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، سه منبع آگاه به رویترز خبر دادند که پس از این که مشاوران معاملاتی به آرامکو اعلام کردند به وقت بیشتری برای قطعی کردن سرمایه‌گذاران اصلی نیاز دارند، لیست شدن سهام این شرکت در بورس‌های جهان به تعویق افتاد.  

آماده‌سازی‌های لازم برای عرضه اولیه سهام آرامکو، پس یک شروع بد در سال گذشته، تابستان امسال توانسته بود توجه صندوق‌های ذخیره ارزی دولت‌ها، سعودی‌های ثروتمند و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ خارجی، را به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی بالقوه، جلب کند، اما همه این برنامه‌ها با نگرانی در مورد ارزش‌گذاری سهام این شرکت به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان، به هم ریخت.  

مدیر یکی از نهادهای خلیج فارس که به دنبال سرمایه‌گذاری در این عرضه اولیه است، به رویترز گفت: در گفتگوهای اولیه‌ای که با سرمایه‌گذاران انجام شد، آرامکو نتوانست به سوالات آنها در مورد ارزش‌گذاری سهام پاسخ دهد.  

دو منبع آگاه اعلام کردند که کمیته ناظر بر فرآیند عرضه اولیه سهام آرامکو به همین علت در چهارشنبه گذشته به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، توصیه کردند که عرضه اولیه سهام را که برای ۲۰ اکتبر برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق بیاندازند.  

این منابع گفتند که رییس صندوق ذخیره ارزی عربستان سعودی (پی‌آی‌اف)، یاسر الرومیان، رییس این کمیته است و مقامات ارشد سعودی هم در آن عضو هستند. او همچنین رییس جدید آرامکو می‌باشد.  

یکی از ۳ منبع آگاه به رویترز گفت: آنها (آرامکو) خواهان این هستند که سرمایه‌گذاران اصلی حداقل ۴۰ درصد از عرضه اولیه سهام را پوشش دهند. هر رقمی پایین‌تر از این میزان، کافی نخواهد بود.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا