امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضعف دولت در دیپلماسی اقتصادی/ ضرورت اختصاص یارانه به دارو

شاهرود – نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، ضعف دولت در دیپلماسی اقتصادی را از جمله دلایل ایجاد بروز برخی مشکلات دانست و گفت: اختصاص یارانه به بخش تولید دارو ضروری است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسن حسینی شاهرودی ظهر چهارشنبه در نشستی با حضور مدیران دامپزشکی شهرستان شاهرود به میزبانی ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی شاهرود ضمن بیان اینکه امروز در شرایط اقتصادی دشواری به سر می‌بریم که تحریم‌های اقتصادی تأثیر خودش را بر کشور گذاشته است، ابراز کرد: باید مدیریت ما امروز مدیریت جهادی در همه حوزه‌ها باشد، معتقدیم که درزمینهٔ تولید در همه زمینه‌ها شامل دام‌پروری و داروهای دامی و … می‌بایست راه‌ها را کوتاه و یا میان‌برها را برگزید تا بتوانیم از مشکلات به‌خوبی عبور کنیم.

وی بابیان اینکه اهمیت کار دامپزشکان بسیار بالا است، افزود: درست است که باید درزمینهٔ تولید شرایط را سهل کرد اما این تا زمانی است که به‌سلامت جامعه آسیبی نرسد، وقتی موضوع سلامت همگانی پیش می‌آید درواقع نباید باکسی تعارف داشت و صرفاً می‌بایست شرایط جامعه را مدنظر قرارداد لذا در این امر دامپزشکان رسالتی حساس دارند.

عضو خانه ملت بابیان اینکه ۴۹ درصد بیماری‌های موجود بین دام و انسان مشترک هستند، ابراز کرد: نقش دامپزشکان به‌مثابه افرادی که از جامعه مراقبت و محافظت می‌کنند بسیار حساس است.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه دامپزشکان در حقیقت پیشگیری‌کننده مشکلات و بیماری‌های ترویجی در جامعه محسوب می‌شوند، گفت: کار دامپزشکان شاید از پزشکان دشوارتر نیز باشد چراکه پزشکان پس از ابتلا به بیماری بر طبق نشان‌ها آن را درمان می‌کنند اما دامپزشکان باید مراقب باشند تا اصلاً بیماری بروز نکند.

وی در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه در حوزه دامپزشکی، دام‌پروری و … اقدامات خوبی طی سال جاری و گذشته در سطح کشور و به‌خصوص توسط مجلس کارهای خوبی رخ‌داده است، گفت: ما مدعی هستیم که در شرایط کنونی باید تولیدکننده و بهره‌بردار حوزه دام به سمت تولید بروند از سوی دیگر ما مدعی هستیم که در حوزه مواد غذایی توان صادرات محصولات راداریم اما این توسعه صادراتی نیازمند رونق بازار و شناسایی نیازهای بازارهای هدف است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه لازمه صادرات در حوزه‌های مختلف رسیدن به استاندارد است، تأکید کرد: در برنامه پنج‌ساله توسعه در حوزه کشاورزی و دام‌پروری و همچنین دامپزشکی، نهاده‌های دامی و نهاده‌های دارویی این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته که تصویب یارانه دولتی برای تولیدکنندگان گوشت قرمز از آن دست است اما ما معتقدیم اگر یارانه را به خود دامداران و کشاورزان و … کمک کنیم در راستای ارتقای تولید گام‌های بهتری را مشاهده خواهیم کرد.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان و داروهای دامپزشکی نیز می‌بایست از تولید داخلی حمایت کرد، تأکید داشت: می‌بایست یارانه برای تولید داروهای دامی در نظر گرفته شود تا بتوانیم از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم.

وی، ضعف دولت در دیپلماسی اقتصادی را از جمله دلایل ایجاد بروز برخی مشکلات دانست و گفت: روزگاری در حوزه لبنیات عراق سرآمد بودیم اما اکنون ترکیه و عربستان این بازار را دست ما گرفته‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا