امور زیربناییتعاون و اشتغال

تخصیص اعتبار۱۲۵۰۰میلیارد ریالی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از تخصیص ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صندوق کارآفرینی امید، اصغرنورالله زاده در مراسم  نمادین تحویل تاکسی های تفاهم نامه نوسازی و بهسازی ناوگان عمومی شهر تهران که با حضور رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و رئیس اتحادیه تاکسی رانی کشور برگزارشد، از تخصیص ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این بخش خبر داد.

وی با اشاره به تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات و ساده سازی ضمانت ها برای رانندگان تاکسی گفت: در فرآیند پرداخت این تسهیلات به جز قراردادن سند خودرو در رهن صندوق کارآفرینی امید، هیچ تضمینی دریافت نمی شود.

نوراله زاده در ادامه گفت: از خودروسازان می خواهیم با توجه به اینکه فعالیت صندوق درحوزه کسب وکار می باشد و حمل نقل عمومی علاوه بر کسب وکار فرآیند حمل ونقل را در شهر تسهیل می نماید تحویل خودروهای تاکسی را تسریع نماید.

نوراله زاده اظهارداشت: صندوق کارآفرینی امید این آمادگی را دارد در حوزه خودروهای جدید ون، مینی بوس و اتوبوس همکاری لازم را با سازمان حمل و نقل شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی داشته باشد.

در این مراسم همچنین قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: طبق قانون هوای پاک دولت موظف به تامین تسهیلات کم بهره است و  طبق قرارداد بسته شده با صندوق، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به هر یک ازخریداران تاکسی پرداخت خواهد شد.

در این مراسم یکی از خودروسازان متعهد شده که ۵۰۰ دستگاه تاکسی را در قالب این طرح تحویل دهد که امروز طی مراسمی تعدادی از این تاکسی ها به صورت نمادین تحویل مشتریان خواهد شد. همچنین بر اساس فراهم بودن بستر این میزان به ۱۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا