امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در سیستان‌و‌بلوچستان

محمد اسلامی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی و برنامه‌ریزی برای طرح اقدام ملی مسکن در پیشرفت مناسبی قرار دارد، گفت: پایلوت دوم طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان و در روزهای آینده آغاز خواهد شد. با آغاز ثبت نام در سیستان و بلوچستان و اتمام آن به تدریج این اقدام به سایر شهرهای کشور تسری خواهد یافت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد. اسلامی با تاکید بر اینکه تحولی در برنامه‌ریزی مسکن آغاز شده و آن هم حرکت بر اساس نیاز واقعی در مناطق مختلف کشور است، گفت: طرح اقدام ملی مسکن در مرحله پیشرفت مناسبی قرار دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ماه‌های گذشته فعالیت خود را در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گسترش داد. بدین معنا در کرمان به عنوان پایلوت ثبت نام طرح  اقدام ملی مسکن آغاز شد تا با این پایلوت بتوان شناسایی دقیق از تقاضا و نیاز واقعی انجام و غربالگری انجام شود.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: طرح اقدام ملی مسکن برای افراد و خانوارهایی است که فاقد زمین و مسکن هستند و تاکنون از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن بهره‌مند نشده‌اند. در این راستا، با توجه به تجربه ای که در کرمان داشتیم تصمیمی که نهایی خواهد شد این است که به تعدادی از افراد به صورت گروهی زمین واگذار شود و یا در بخش‌هایی زمین به  شرکت های سازنده ای که عموما بخش خصوصی هستند واگذار شود تا بتوانند ساخت و ساز را آغاز کنند.
 
وی گام دوم طرح اقدام ملی را بعد از کرمان، استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: پایلوت دوم طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان و در روزهای آینده آغاز خواهد شد. با آغاز ثبت نام در سیستان و بلوچستان و اتمام آن به تدریج این اقدام به ساری شهرهای کشور تسری خواهد یافت.
 
اسلامی توضیح داد: شرایط و ضوابط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در فرم ثبت نام آورده شده و افراد می‌توانند ضمن پاسخ به سوالات طرح شده در ثبت نام، تعیین وضعیت شوند.
 
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برنامه اجرایی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن برای هر شهری با شیوه‌ای دقیق انجام می‌شود و انتظار داریم تا اشکالاتی که در گذشته در خصوص مکانیابی ساخت و ساز مسکن با آن مواجه بودیم و برخی از واحدها و شهرها بدون متقاضی بودند را نداشته باشیم. به این معنا در این دوره، بدون برنامه‌ریزی دقیق و نیازسنجی واقعی ساخت و سازی انجام نمی‌گیرد.
 
وی تاکید کرد: این امر یک نقطه تحولی در برنامه ریزی مسکن است که همواره بتوانیم بر اساس نیاز واقعی حرکت کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا