بین الملل

چین خرید ۱۰ میلیون تن دانه سویا از آمریکا را از تعرفه معاف کرد

پکن به کارخانه‌های چینی و بین‌المللی فرآوری دانه سویا معافیت‌هایی پیشنهاد داده است که به وسیله آنها می‌توانند تا ۱۰ میلیون تن دانه سویا را بدون تعرفه‌های سنگین، از آمریکا واردکنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دو منبع آگاه خبر دادند که پکن به کارخانه‌های چینی و بین‌المللی فرآوری دانه سویا معافیت‌هایی پیشنهاد داده است که به وسیله آنها می‌توانند تا ۱۰ میلیون تن دانه سویا را بدون تعرفه‌های سنگین، از آمریکا واردکنند.

اما به گفته تاجران صادرات آمریکا، این معافیت‌ها نتوانست فورا باعث ایجاد موجی از خرید دانه سویای آمریکا شود، چراکه قیمت‌های آمریکا هنوز خیلی بالا هستند. علی‌رغم تضمین دونالد ترامپ برای فروش قطعی حجم بالای دانه سویا به چین، در هفته‌های اخیر شرایط بازار همچنان تعیین‌کننده میزان خرید چینی‌ها بوده است. 

منابع آگاه خبر دادند که برنامه‌ریز دولتی چین در جلسه‌ای سهمیه واردات دانه سویای آمریکا را به شرکت‌های آسیاب دولتی و آسیاب‌های خصوصی چین و تجارت‌خانه‌هایی بین‌المللی مهم دارای آسیاب‌خانه در چین، پیشنهاد داده است. 

یکی از کارگزاران بازار آمریکا گفت که روز سه‌شنبه پیشنهاد خرید هر کیل (پیمانه ۳۵.۲ لیتری فروش غلات) دانه سویای آمریکا برای صادرات به چین، ۱۵ سنت کمتر از قیمت پیشنهادی صادرکنندگان بوده است. این فاصله بزرگ بین قیمت پیشنهادی خریدار و فروشنده، نشان می‌دهد که موج فروش قریب‌الوقوع نیست. 

این کارگزار گفت: در حال حاضر قیمت‌ها، برای این که حرکتی در بازار ایجاد کنند، اندکی بالا هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا