انرژی

روس‌نفت عربستان را صادرکننده ضعیف نفت خواند!

مدیر شرکت روس‌نفت روسیه خطاب کردن عربستان سعودی به عنوان مطمئن‌ترین تامین کننده نفت جهان را پس از حملات اخیری که به تاسیسات نفتی مهم این کشور صورت گرفت، گزافه خواند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حملات هوایی ۱۴ سپتامبر به تاسیسات پالایش نفت ابقیق و میدان نفتی خریص، تولید نفت عربستان سعودی را به میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داد که حدود نیمی از ظرفیت تولید این کشور و معادل پنج درصد از عرضه جهانی نفت بود.

ایگور سچین، مدیرعامل غول نفتی روس‌نفت در کنفرانسی در ورونا گفت: رویدادهای اخیر نشان داده که می توان عربستان سعودی را نیز در فهرست تامین کنندگان شکننده نفت قرار داد. توقف موقتی نیمی از تولید این کشور به ما این دلیل را داد تا معتقد باشیم این عنوان که عربستان سعودی تامین کننده ۱۰۰ درصد مطمئن نفت است، گزافه بوده است.

همچنین بخوانید

وی گفت: اقدامات موفق روسیه در سوریه باعث فرار تروریستها به کشورهای همسایه از جمله عراق شد و احتمالا آنها از این کشور حمله اخیر به تاسیسات نفت و گاز عربستان سعودی را انجام داده اند و این مهم است که گروه داعش نه تنها در سوریه بلکه در همه جا نابود شود تا ثبات منطقه احیا شود.

بر اساس گزارش پلاتس، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان سعودی اوایل ماه میلادی جاری گفته بود تولید نفت این کشور به حدود ۹.۹ میلیون بشکه در روز احیا شده و ظرفیت تولید نفت به میزان حداکثر ۱۲ میلیون بشکه در روز تا پایان نوامبر فعال خواهد شد.

توبیورن تورنکوئیست، مدیر شرکت بازرگانی انرژی گانور نیز اوایل ماه میلادی جاری گفته بود واکنش محدود قیمت نفت به حملات نفتی عربستان منعکس کننده ضعیف شدن نفوذ این غول نفتی در بازارهای جهانی نفت است. وی در مصاحبه با “اس اند پی گلوبال پلاتس” گفته بود تصور می کنم این زنگ بیداری است که عربستان سعودی تا چه حد اهمیت کمتری در جهان نفت پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا