بانک و بیمهطلا و ارز

حباب سکه از بین رفته است

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: کاهش تقاضا، عرضه مناسب و کاهش نرخ ارز باعث از بین رفتن حباب سکه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: هفته گذشته روند قیمت‌ها بدین ترتیب بوده که ارزش اونس طلا نوسان زیادی نداشته و از ١۴٩٠ دلار تا ١۴٩۶ دلار نوسان داشته است که نوسان زیادی نیست اما در این مدت کاهش قیمت طلای داخلی به دلیل کاهش نرخ ارز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: به عبارتی در هفته گذشته کاهش قیمت سکه و طلا را به دلیل کاهش نرخ ارز داشته‌ایم. این موضوع باعث شده است در حالیکه در ابتدای هفته قیمت سکه سه میلیون و ٩٧۵ هزار تومان بود در پایان هفته به سه میلیون و ٨٨٠ هزار تومان کاهش یابد.

این کارشناس بازار طلا افزود: این کاهش قیمت طلا و سکه در حالی است که قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشته است؛ بنابراین علت کاهش قیمت طلا، علاوه بر کاهش نرخ ارز، کاهش تقاضا هم بوده است. در هفته‌ای که گذشت با توجه به ایام تعطیلات و روزهای پایانی ماه صفر، تمایل خرید طلا و سکه در بازار به شدت کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر شاهد بودیم که قیمت سکه بین ۵٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان کاهش داشته و حباب سکه از بین رفته است. این در حالی است که روند قیمت طلا در بازارهای جهانی روبه افزایش بوده است.

کشتی‌آرای تاکید کرد: بنابراین نتیجه می‌گیریم که کاهش تقاضا و عرضه مناسب باعث از بین رفتن حباب سکه شده است و قیمت‌ها در حال حاضر با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، به حداقل رسیده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا