امور زیربناییراه و ساختمان

واگذاری عادلانه منازل سازمانی

مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب تهران گفت: رویکرد دولت اینکه خانه های سازمانی را از طریق فراخوان عمومی به قیمت کارشناسی روز و بصورت عادلانه واگذار کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «مهدی نورمحمدی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی فلسفه وجودی خانه های سازمانی اینکه به مدت پنج سال در اختیار رده های مدیریتی نه کارمندان عادی غیر بومی قرار گیرد البته پس از انقضای این مدت امکان تمدید برای سه سال دیگر وجود دارد.

وی همچنین اظهارداشت: اگر مدیرغیر بومی وجود نداشته باشد امکان استفاده از منازل سازمانی برای کارمندان یا مدیران بومی فراهم خواهد بود.

مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب تهران گفت: قانون شرایطی برای اعطای خانه های سازمانی به افراد در نظر گرفته که می توان به نوع تخصص و نیاز منطقه، ضرورت شغلی و پست سازمانی، سابقه خدمت، تعداد خانوار و میزان درآمد اشخاص اشاره کرد.

وی افزود: خانه های سازمانی براین مبنا امتیاز بندی و در اختیار افراد قرار می گیرد البته اولویت با کسانی که غیر بومی هستند.

نورمحمدی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی مصوب سال ۱۳۴۶ است.

وی گفت: هیئت وزیران ۱۳۶۳ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی ودارایی و به استناد ماده دو قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی مصوب ۱۳۴۶ ضمن الغای تصویب نامه مورخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ هیئت وزیران وآئین نامه اصلاحی آن به تاریخ ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۶۲ آئین نامه مربوط به شرایط و طرز استفاده از خانه های سازمانی را مصوب و از همان زمان تا سال ۱۳۸۷ در کشور مبنای عمل قرار می گیرد.

مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب تهران افزود: طبق قانون افراد بایستی در بازه های زمانی که پیشتر بیان شداز این فضاها استفاده و بعد در اختیار سایر افراد قرار دهند تا یک عدالت بین نسلی وجود داشته باشد.

وی اظهارداشت: متاسفانه برخی از کارمندان پس از انقضای مدت مزبور نسبت به تخلیه و تحویل واحد در اختیار مطابق قرارداد اقدام نکرده و بدین شکل امکان استفاده از این تسهیلات را از سایر کارمندان سلب می کنند به همین دلیل در قانون تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۷ دولت ناگزیر شد خانه های خالی را از طریق فراخوان عمومی و مزایده در اختیار عموم مردم قرار دهد و برای همیشه این مشکل را برطرف کند.

نورمحمدی یادآورشد: امکان واگذاری خانه سازمانی برای استفاده کارمندان از سال ۱۳۸۷ به این طرف دیگر وجود ندارد البته منابع حاصل از فروش این خانه ها دوباره برای تامین اجاره خانه های سازمانی در اختیار ارگان های مزبور قرار می گیردولی قالب و شیوه آن تغییر پیدا می کند اینطور نیست که از کارمند سطح پائین گرفته شود و کارمند رده بالا داده شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا