بین الملل

امضای بیش از ۱۲ میلیارد دلار قرارداد در اجلاس روسیه و آفریقا

آنتوان کوبیاکوف، مشاور رییس‌جمهور روسیه، می‌گوید: اولین اجلاس اقتصادی روسیه و آفریقا که از روز چهارشنبه در سوچی آغاز شده، تا کنون به صدها توافق و معامله انجامیده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، آنتوان کوبیاکوف، مشاور رییس‌جمهور روسیه، می‌گوید: اولین اجلاس اقتصادی روسیه و آفریقا که از روز چهارشنبه در سوچی آغاز شده، تا کنون به صدها توافق و معامله انجامیده است.

طبق گفته او، بیش از ۳۵ رویداد و ۱۵۰۰ دیدار رسمی در سوچی اتفاق افتاده است.  

کوبیاکوف گفت: تا این لحظه ارزش کل توافقات انجام شده از ۸۰۰ میلیارد روبل (معادل ۱۲ میلیارد دلار) فراتر رفته است. او اضافه کرد: این دیدارها همچنان ادامه دارند.  

در این اجلاس توافق شد تا مکانیزمی برای تامین مالی معاملات تجاری، با هدف دسترسی صادرکنندگان روسی به بازارهای آفریقایی، ایجاد شود.  

مرکز صادرات روسیه (آرای‌سی) اعلام کرد: طی این توافق قرار شد همکاری‌ها با دولت‌های آفریقایی افزایش داده شود تا ترتیبی برای مکانیزم‌های صدور وام برای پروژه‌های تجاری مشترک، اتخاذ گردد. این توافق حجم صادرات بین روسیه و کشورهای آفریقایی مانند آنگولا، اتیوپی، موزامبیک، زیمباوه و سایر کشورها را به بیش از ۵ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

اجلاس روسیه و آفریقا، بیش از ۵۰ رهبر آفریقایی را به شهر توریستس سوچی آورده است. همچنین ۸ اتحادیه و سازمان آفریقای یکپارچه در این اجلاس حظور یافته‌اند.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا