خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

صوت/ تولید مدل‌های جدید کوئیک و ساینا در سال ۹۹

رئیس مرکز ارتباطات امور بین الملل گروه خودرو سازی ساپیا گفت: چند مدل جدید از محصولات خودرویی خانواده کوئیک و ساینا سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «امیر حسین تابع جماعت» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جزئیات این تصمیم در یک نشست خبری از سوی مدیریت گروه خودرو سازی ساپیا اعلام خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع توقف تولید خودروی پراید در کشور اظهارداشت: با نظر «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتهای سال گذشته و با استقرار تیم جدید مدیریتی در گروه سایپا برنامه ریزی دقیقی برای پایان دادن تولید پراید به دلائل متعددی انجام گرفت و با افزایش تدریجی سایر محصولات از ابتدای سال این برنامه وارد فاز عملیاتی شد.

رئیس مرکز ارتباطات امور بین الملل گروه خودرو سازی ساپیا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا موضوع توقف تولید پراید تاکنون رسانه ای نشده است، افزود: بطورکلی با اعمال تحریم های بین المللی، افت تولید خودروسازان در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری و ایجاد نابسامانی به سبب تقاضاهای کاذب به دلیل کاهش ارزش پول ملی در بازار خودرو باعث شد برنامه کاهش و توقف تولید پراید رسانه ای نشود اما فرآیند ها با جدیت هرچه تمامتر ادامه پیدا کرد.

وی همچنین افزود: سه محصول تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید می شود.

تابع جماعت در خصوص تفاوت محصولات خانواده پراید با محصولاتی همچون تیبا، کوییک و ساینا یادآورشد: خانواده پراید از پلتفرم ایکس ۱۰۰ و خانواده تیبا، کوییک و ساینا از پلتفرم های دیگری استفاده می کند.

وی در ادامه یادآورشد: جدا از پلتفرم بدنه این دو خانواده خودروی نیز با هم متفاوت است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا