امور زیربناییتعاون و اشتغال

بازرسی بنگاه‌های مشکل‌دار باید در اولویت مدیران استانی باشد

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار گفت: با دستور وزیر کار، استان‌ها مکلف هستند ضمن انجام بازرسی‌های قانونی، سرکشی به بنگاه‌های مشکل دار را در اولویت قرار دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریم یاوری با بیان اینکه اکثریت قاطع کارگران خواسته های خود را از مجاری قانونی دنبال  می کنند، اظهار داشت: اگر مدیران و کارفرمایان به ویژه سهامداران اصلی بنگاههای به وظایف خود در قبال کارگران به موقع عمل نکنند، شاهد تنش نخواهیم بود.

وی افزود: به عنوان نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بررسی و رسیدگی به وضعیت بنگاههای مشکلدار از همه عزیزان کارگر، به ویژه نمایندگان آنان تقاضا دارم خواسته‌های صنفی و حقوقی خود را صرفاً از مجاری قانونی و با ارائه دادخواست به ادارات کار پیگیری کنند و مطمئن باشند خدمتگزاران آنها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دقت و توجه لازم این خواسته ها را مورد رسیدگی و حل وفصل  قرار می دهند.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری ادامه داد: در موارد بسیار معدود در سراسر کشور اتفاقاتی رخ می دهد که اکثریت قاطع قریب به اتفاق کارگران از نوع رفتار این عده انگشت شمار ناخرسند هستند. لذا در این موارد این خود کارگران هستند تا این عده معدود را از اقدامات ناخوشایند باز دارند.

وی با تاکید بر اینکه بستن ریل راه آهن و جاده ها که  از شریان‌های اصلی عبور و مرور مردم هستند به هیچ وجه  پذیرفته  نیست و قاطبه کارگران  نیز از این نوع اقدامات به شدت  ناخوشنود هستند، گفت: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران و همکاران استانها مکلف هستند ضمن انجام بازرسی‌های قانونی، سرکشی به بنگاه‌ها و دیدار با کارگران و کارفرمایان به ویژه بنگاه‌های مشکل‌دار را در اولویت  کارهای خود قرار دهند.

یاوری گفت: از خواسته های صنفی قانونی کارگران مطابق مقررات حمایت می‌کنیم و در اولویت بررسی و رسیدگی قرار می‌دهیم.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار ادامه داد: با همدلی و صمیمیت بین  کارگران و کارفرمایان برای حل مشکلات بنگاه‌ها رونق تولید حاصل خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا