اقتصاد کلانکسب و کار

لزوم بارگذاری اطلاعات مجوزها در سامانه مجوزها

معاون وزیر اقتصاد گفت: مطابق قانون تمامی دستگاه های اجرایی موظفند اطلاعات مجوزهای خود را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری و به اطلاع همه آحاد جامعه برسانند.

«محمد علی دهقان دهنوی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اگر مدیریت دستگاه اجرایی در این مسیر همکاری لازم را نداشته باشد بدون شک طبق قانون مجازات خواهد شد.

وی اظهارداشت: سامانه مجوزهای کسب و کار به نشانی www.g4b.ir طراحی و اکثر دستگاه های اجرایی در حال همکاری با وزارت اقتصاد در این زمینه هستند.

همچنین بخوانید

معاون وزیر اقتصاد گفت: تاکنون نیاز به استفاده از ابزارهای مورد پیش بینی درقانون برای مجازات مدیران دستگاه ها نبوده اما اگر دستگاهی بخواهد دانسته و آگاهانه همکاری نکند بطورحتم برای مجازات معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار یک فرآیند مستمر است، افزود: خوشبختانه تاکنون گام های خوبی در این مسیر برداشته شده و نتایج تلاش ها بسیار قابل توجه و می تواند برای مردم ملموس باشد.

دهقان دهنوی تاکید کرد: مردم باید برای بهبود فضای کسب و کار مطالبه گری کنند و نواقص و مشکلات را از طریق سامانه مجوزها به مدیران و کارشناسان وزارت اقتصاد اطلاع دهند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: هر متقاضی کسب و کار در هر نقطه ای از کشور با مانعی مواجه و احساس کند دستگاهی در حال کارشکنی است یا خلاف ضوابط مجوز به وی اعطا نمی ‌شود می تواند در بخش زیر سامانه درگاه ملی مجوزها تحت عنوان «دادور» اعلام شکایت کند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: طبق قانون استاندار یا بالاترین مقام استانی موظف به اینکه در مدت حداکثر هفت روز به شکایت متقاضی کسب و کار رسیدگی و پاسخ دهد.

وی اظهارداشت: این مباحث بصورت مرتب در حال رصد است بنابراین در هر استانی اگر کم کاری صورت گیردبه استاندار تذکر داده می شود و اگر استاندار رعایت نکند موضوع به وزارت کشور منعکس خواهد شد.

دهقان دهنوی اضافه کرد: فردی که شکایت کرده می تواند تمامی مراحل پیگیری را در همان سامانه مشاهده کند.

وی همچنین تصریح کرد: مردم به نظر می رسد هنوز آشنایی کافی با سامانه مزبور ندارند و یکی از دلائل عدم آشنایی اینکه هنوز تمامی مجوزها روی سامانه بارگذاری نشده در ضمن اطلاع رسانی بیشتری را هم می طلبد.

معاون وزیر اقتصاد یادآورشد: آمار شکایت ها خیلی کم است این در حالیکه همه از وضعیت نامناسب نظام مجوزدهی در کشور گلایه دارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا