اقتصاد کلان

از هزینه سفره افطاری برای خانواده ۴ نفره تا هشدار سازمان دامپزشکی در خصوص تب کنگو/ زمزمه‎های حذف یارانه نقدی شنیده می‎شود

آرمان اقتصادی- اقتصاد در هفته گذشته با خبرهای مختلفی روبرو بود که از جمله آن‌ها می‌توان به هشدار سازمان دامپزشکی در خصوص تب کنگو، بررسی بازارهای اقتصادی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اقتصاد در هفته گذشته با خبرهای اقتصادی فراوانی همراه بود که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.
با شروع ماه مبارک رمضان جزییات ساعت کار اعلام شد.
این در حالی است که هزینه سفره افطاری در ماه رمضان می تواند بنا بر سلیقه و علاقه روزداران متفاوت باشد و بعضی ها آن را ساده و با یک فنجان چای، نان و پنیر و خرما برگزار می‌کنند و برخی دیگر مواد غذایی و دسرهایی را اضافه و سفره‌شان را رنگین‌تر می‌چینند.
به علاوه با شروع ماه مبارک رمضان خانواده‌ها در تب و تاب فراهم کردن میهمانی افطار هستند که برخی ترجیح می‌دهند میهمانی خود را در تالارها و رستوارن‌های لوکس بگیرند که هزینه آن بسته به مکان برگزاری متفاوت است.

در جزئیات نماگرهای اقتصادی در پاییز۹۵ مواردی چون، رقابت پایاپای درآمد مالیاتی غیرمستقیم با مالیات مستقیم، رشد ۱۶.۵ درصدی نقدیندگی / تولید ناخالص بدون نفت ۴.۶ درصد افزایش یافت اشاره شده است.
در هفته گذشته  تسهیلات جعاله مسکن به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و رونمایی از سکه جدید ۵ هزار ریالی/ توزیع از نیمه خردادماه صورت گرفته است.
این در حالی است که معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با تایید فوت ۳ نفر در پی بیماری تب کریمه کنگو گفت: افراد برای ذبح دام از کشتارگاه‌های مجاز استفاده کنند.
به علاوه رئیس سازمان خصوصی سازی از ابهام و اشکال در آزاد سازی سهام عدالت و واریز سود به مشمولین از شهریور ماه خبر داد.
در روزهای پایانی هفته  انفجار در خط پروپان فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی که ساعاتی پیش رخ داده بود، تحت کنترل آتش نشانان درآمده است.
در حاشیه نشست هئیت دولت ربیعی وزیر کار خبر از ثبت نام ۶۰ هزار نفر در سامانه کاروزی و تامین بیمه کارگران از سوی دولت بعد از دوره کارورزی و زنگنه وزیر نفت رشد صادرات را ۲۰ درصد پیش بینی کرده است.
خواندن برخی از گزارش‌های میزان در خصوص زمزمه‌های حذف یارانه نقدی تا تدوام رکود در بازار مسکن  خالی از لطف نیست.
گفت‌و‌گوهای تفضیلی میزان با چهره‌های اقتصادی:
رئیس سازمان امور مالیاتی: ثبت بیش از ۹۰۰ میلیون رکورد در بانک اطلاعاتی/ استرداد ۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات و عوارض به صادرکنندگان
رئیس اتحادیه طلا و جواهر : عرضه طلای خارجی قاچاق در اصناف/ لزوم ارائه فاکتور برای طلای زیر یک گرم
معاون اسبق برنامه‌ریزی وزیر صنعت: فراهم شدن زیرساخت‌ها برای افزایش تولید/ سیستم مالیاتی باید اصلاح شود
انتهای پیام/
منبع:میزبان

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا