انرژی

استارت پروژه ۱۵۷ میلیارد دلاری نفت در قطب شمال

شرکت روس‌نفت آماده هدایت پروژه توسعه میادین نفتی قطب شمال به هزینه ۱۵۷ میلیارد دلار معادل ۱۰ تریلیون روبل می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه با اعلام هزینه پروژه وستوک اویل، خاطرنشان کرد کرملین با بسته تخفیف مالیاتی برای کمک به پیشبرد پروژه نفت و گاز قطب شمال موافقت کرده است.

پروژه وستوک اویل شامل میادین تولیدکننده نفت و همچنین میادین بهره برداری نشده خواهد بود که روس‌نفت با شراکت شرکت ایندیپندنت پترولیوم به توسعه آنها خواهد پرداخت. مدیر دپارتمان مالیات وزارت دارایی روسیه اعلام کرده که تخفیف مالیاتی این پروژه ممکن است به حدود ۹۴۰ میلیون دلار (۶۰ میلیارد روبل) در سال برسد.

بسته تخفیف مالیاتی برای صنعت انرژی، دستمایه بحث داغی در محافل سیاسی شده است زیرا همزمان با حمایت سخاوتمندانه کرملین از نفت و گاز، مالیات‌های دیگر برای شهروندان روسیه افزایش پیدا کرده و سن بازنشستگی در راستای اصلاحات سیستم بازنشستگی این کشور، بالا رفته است.

پروژه وستوک اویل می‌تواند دو میلیون بشکه در روز به تولید نفت روسیه اضافه کند که اگرچه بزرگترین سهم را در تولید ناخالص داخلی فدرال ندارد اما سهمش از درآمد صادراتی ۵۳.۸ درصد است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تخفیف مالیاتی دولت مطمئنا به روس‌نفت و شریکش در توسعه میادین نفتی قطب شمال کمک خواهد کرد اما به تنهایی کافی نیست. روس‌نفت برای به ثمر نشاندن طرح‌های توسعه خود به شرکای خارجی نیاز دارد و تاکنون سرمایه‌گذاران هندی و چینی را پیدا کرده که موافقت کرده‌اند در ازای سهم حداقل در میادین نفتی قطب شمال که این پروژه هم شامل آنها می‌شود، سرمایه‌گذاری کنند.

برخی از این سرمایه‌گذاران بسته حمایت دولتی را شرط سرمایه‌گذاری خود عنوان کرده‌اند و اکنون که این امر تحقیق پیدا کرده است، پروژه مذکور می‌تواند روند پیشرفت خود را آغاز کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا