انرژی

ابراز تمایل یک غول نفتی برای پیوستن به اوپک

رییس جمهور برزیل اعلام کرد مایل است کشورش به اوپک ملحق شود که چنین اقدامی تولیدکننده بزرگ جدیدی را به این گروه اضافه می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اظهارات بولسونارو در آستانه برگزاری یک مناقصه بزرگ برای حقوق نفتی در برزیل صورت گرفت که تولید نفت این کشور را به سرعت افزایش خواهد داد. عضویت برزیل در اوپک مستلزم این خواهد بود که این کشور تولید نفت خود را محدود کند و در نتیجه طرحهای توسعه آینده را مورد تردید قرار می دهد.

عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده اوپک است به همراه ۱۳ کشور دیگر از سال ۲۰۱۷ با همکاری چندین تولیدکننده خارج از این گروه تولیدشان را محدود کرده اند تا از قیمتهای نفت پشتیبانی کنند.

همچنین بخوانید

بولسونارو در کنفرانس سرمایه گذاری ریاض گفت: من شخصا بسیار علاقمندم که برزیل عضو اوپک شود.

اگر برزیل به اوپک ملحق شود، یکی از مهمترین تولیدکنندگانی خواهد بود که در چند سال اخیر وارد این گروه می شود. تولید فعلی برزیل که بسیار بالاتر از اعضای جدیدی مانند کنگو و گینه استوایی است، این کشور را سومین تولیدکننده بزرگ اوپک خواهد ساخت.

رییس جمهور برزیل اعلام کرده که باید با وزیران اقتصاد و انرژی خود مشاوره کند تا مطمئن شود آنها نیز از چنین تصمیمی حمایت می کنند.

وی گفت: برزیل ذخایر نفت بزرگتر از برخی از اعضای اوپک دارد و این کشور با تبدیل شدن به یکی از شش تولیدکننده بزرگ جهان، به تثبیت بازار جهانی کمک خواهد کرد.

نمایندگان اوپک اظهار کردند مذاکرات عضویت با برزیل در جریان است اما این کشور هیچ درخواست رسمی برای پیوستن به اوپک نداشته است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیران انرژی از جمله یکی از مدیران شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل در یک کنفرانس نفت و گاز در ریودوژانیرو نسبت به چنین پیشنهادی ابراز بدبینی کردند که نشان می دهد بولسونارو برای چنین ایده ای، مقدمه چینی لازم را انجام نداده است.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت میادین فراساحلی برزیل به سرعت رو به رشد است و تولید این کشور در اوت ۲۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به رکورد ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید که در صورت ورود به اوپک، برزیل را در رده سومین تولیدکننده بزرگ این گروه پس از عربستان سعودی و عراق قرار می دهد.

مقامات برزیلی با حضور ۱۴ شرکت در مناقصه نفتی این کشور موافقت کرده اند که ارزش قراردادهای آن ممکن است به رکورد ۲۵ میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا