انرژی

پتروشیمی‌های دارای خوراک مایع زیان‌ده هستند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: پتروشیمی‌های دارای خوراک مایع زیان‌ده هستند اما زمانی که دلار از سه هزار به ۱۲ هزار تومان می رسد فکر می کنیم که سوددهی دارند، اما این موضوع تصوری اشتباه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تامین کود شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی و فعالیت پتروشیمی‌ها گفت: در حال حاضر کشاورزان در تهیه و تامین کود شیمیایی دچار مشکل هستند و پتروشیمی ها در تحویل این کود مشکل ایجاد می‌کنند.

علی ابراهیمینماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنگامی که قیمت کود شیمیایی در بازار بیش از صد هزار تومان است با ۴۰هزار تومان نمی توان تولید کننده را راضی نگاه داشت، ادامه داد: آخرین راه حل آزادسازی نرخ کود شیمیایی است؛ سازمان جهاد کشاورزی استان ها و وزارت جهاد کشاورزی را باید از این معضل رها کرد و به قیمت گندم اضافه شود و اجازه دهیم بازار آزاد بدون فساد در حوزه کشاورزی پایدار بماند.

همچنین بخوانید

دو پالایشگاه دولتی در مسیر خصوصی سازی قرار گرفته‌اند

وی با بیان اینکه زمزمه هایی در هیات دولت مطرح شده که ۲ پالایشگاه دولتی در مسیر خصوصی سازی قرار گرفته‌اند، این اقدام چه توجیهی دارد، تصریح کرد: باید پرسید آیا در کشور شرکت و نهاد اهلیت دار که پالایشگاه ها را به شیوه درست مدیریت کند، وجود دارد؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: بیشترین محصولات پس از نفت به لحاظ ارزآوری محصولات پتروشیمی هستند، اگر پتروشیمی ها در این برهه خوب مدیریت نشوند و روش فعلی خود را تغییر ندهند شکست آن ها نیز در این اوضاع بعید نیست.

پتروشیمی‌های دارای خوراک مایع زیانده هستند

ابراهیمی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌های دارای خوراک مایع زیانده هستند اما زمانی که دلار از سه هزار به ۱۲ هزار تومان می رسد فکر می کنیم که سود دهی دارند اما این موضوع تصوری اشتباه است، افزود: باید فکر اساسی در  حوزه پتروشیمی داشت.

وجود دفاتر واحدهای صنعتی استان‌ها در تهران توجیهی ندارد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چرا مدیران صنایع بزرگ و حساس استان ها در تهران ساکن هستند و تنها هفته ای یک روز سرکشی می کنند، عنوان کرد: وجود دفاتر واحدهای صنعتی سایر استان‌ها در تهران توجیهی ندارد و در پیگیری این موضوع  اهمال کاری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هنگامی که صنایع نسبت به انجام مسئولیت اجتماعی اهمال کاری کنند مردم نسبت به آن ها بی اعتماد می شوند، گفت: پتروشیمی شهرستان شازند مسئولیت اجتماعی را پذیرفته بود اما نزدیک به یک سال و نیم است که با کارشکنی های این مجموعه مواجه هستیم، دو نفر از سهام داران آن شرکت های زیر مجموعه وزارتخانه تعاون هستند و در مقابل مسئولیت اجتماعی باید جدی‌تر باشند.

اعطای سبد کالا از سوی واحدهای پتروشیمی مشکل مردم را حل نمی‌کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در پایان، خاطرشان کرد: اعطای سبد کالا از سوی واحدهای پتروشیمی چه مشکلی از مردم شازند حل می کند؟ این اقدام اهانت به مردم است و از وزیر کار انتظار داریم با چنین اقدامات عوام فریبانه ای مقابله کند./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا