بورس

شاخص بورس قرمز پوش به تعطیلات رفت

امروز شنبه و در اولین روز معاملات تالار شیشه‌ای شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با عقبگرد ۲۲۴ واحدی به رقم ۸۰ هزار و ۲۸۸ واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تعداد ۴۴۰ میلیون سهم در ۳۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۲۴ واحدی در ارتفاع ۸۰ هزار و ۲۸۸ واحد قرار گرفت.

شاخص آزاد شناور نیز با  ۲۴۳ واحد افت به رقم ۸۷ هزار و ۴۸۰ واحدی رسید و شاخص بازار اول نیز  با کاهش ۲۳۶ واحدی به رقم ۵۵ هزار و ۳۲۳ واحدی رسید .

همچنین،  شاخص بازار دوم نیز با ۴۰واحد سقوط  رقم ۱۸۰ هزار و ۱۹۶ واحدی را تجربه کرد.

شاخص فرابورس (آیفکس) نیز امروز ۶.۵ واحد افت و به رقم ۹۰۹.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۳۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۸۳ نوبت دادوستد بود.

بنابر این گزارش،  نماد ملی صنایع مس ایران با ۳۶ واحد افت بیشترین تاثیر را بر کاهش نوسانات   دماسنج بازار داشت. نماد پالایشگاه نفت بندرعباس، پالایشگاه نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان نیز به ترتیب بیشترین تاثیر افت شاخص را در بازار سرمایه داشتند.

البته  نماد آسان‌پرداخت پرشین با ۲۵ واحد تلاش کرد تا دماسنج  بازار سرمایه را در سیر صعودی قرار دهد؛ گروه صنعتی بارز، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پارس خودرو نیزبه کمک  آسان پرداخت پرشین آمدند و بیشترین اثر گذاری مثبت را در شاخص ها ایفا کردند.

نکته قابل توجه در نماد آسان پرداخت پرشین  اینکه این نماد امروز با صف خریدی با حجم بیش از ۱۰۴ هزار سهم مواجه شد.

همچنین ، در گروه خودرو نمادهایی همچون پارس خودرو، سایپا آذین و گروه بهمن بیش از یک درصد رشد وآهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران و تولید محور خودرو با افت بیش از دو درصدی روز خوبی را شاهد نبودند.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا