امور زیربناییتعاون و اشتغال

تفاهم‌نامه ارتقای ایمنی کار در برابر پرتوهای صنعتی امضا شد

تفاهم نامه ارتقای ایمنی کارگران و کارفرمایان در برابر اشعه رادیو اکتیو و پرتوهای صنعتی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان انرژی اتمی به امضا رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تفاهم نامه همکاری در خصوص برگزاری آموزش‌های ایمنی و بهداشت کار با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و فرهنگ ایمنی در بین کارگران، کارفرمایان، پیمانکاران و مسئولان ایمنی در حوزه سازمان انرژی اتمی و شرکت های تابعه بین دو مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و پژوهشکده سیستم‌های پیشرفته هسته‌ای عصر امروز (دوشنبه ۱۳ آبان) با حضور علی اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی و حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

در این مراسم زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اهمیت ایمنی کار در مجموعه فعالیت های این سازمان و شرکت های تابعه اظهار داشت: جامعه هدف این تفاهم نامه بیش از ۱۰۰ هزار نفر هزار نفر هستند و هدف ما نیز پیشگیری و اجرای مسائل مربوط ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) است.

وی با بیان اینکه در این سازمان استانداردهای جهانی در زمینه های مختلف از جمله ایمنی کار رعایت و به روز رسانی می شوند، افزود: ما از سرریز دانش خود می توانیم در صنایع مختلف موثر واقع شویم.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حتی در حوزه تجهیزات نیز می توانیم خدمات لازم را ارائه دهیم و متقابلا از تجربیات وزارت کار هم استفاده کنیم. 

زارعان در پایان تاکید کرد: این تفاهم نامه باید جنبه عملیاتی داشته باشد و در این زمینه باید کمیته ای مشترک این موضوع را پیگیری کنند تا این تفاهم نامه روی کاغذ نماند و عملیاتی شود.

همچنین حاتم شاکرمی معاون امور روابط کار وزیر کار گفت: در شرایطی که در دوران تحریم قرارداریم و در حوزه ایمنی کار نیز ممکن است محدودیت هایی ایجاد شود تمایل داریم تا از ظرفیت های داخلی و داشته های فنی بومی کشور از جمله حوزه ارتقای ایمنی کار در حوزه‌های رادیو اکتیو و پرتوهای صنعتی استفاده کنیم.

معاون وزیر کار با اشاره به سه محور مهم تفاهم نامه ارتقای ایمنی کار در برابر آسیب های ناشی از رادیو اکتیو و پرتوهای صنعتی گفت: تدوین استانداردها، تامین و تعمیر تجهیزات و ارائه آموزش‌های ایمنی مهمترین محورهای این تفاهم نامه هستند.

وی با تاکید بر اینکه با این تفاهم نامه می توانیم ایمنی جامعه هدف که ١٠٠ هزار نفر هستند را تامین کنیم، گفت: یک بحث دیگر ارتقای استانداردها است که بر این موضوع تاکید داریم. پیش از سازمان انرژی اتمی با همکاری وزارت نفت آیین نامه ایمنی در جایگاه های عرضه سوخت تدوین شد که در مرحله امضای تفاهم نامه قرار دارد و در این زمینه استاندارهای تفاهم نامه موجود با سازمان انرژی اتمی نیز قابل ارتقا و به روز رسانی است.

معاون امور روابط کار وزیر کار پیشنهاد داد تا کمیته مشترک برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه تشکیل شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا