امور زیربناییتعاون و اشتغال

یارانه‌های نقدی با احتیاط حذف می‌شود/ قطع یارانه ۲۵۰ هزار خانوار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طی ماه‌های شهریور و مهر، یارانه نقدی ۲۵۰ هزار خانوار از مجموع خانوارهای پردرآمد کشور قطع شده است، گفت: یارانه‌های نقدی با احتیاط کامل حذف می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران، درباره آخرین اقدامات وزارتخانه برای اجرای قانون هدفمندی و حذف یارانه دهک های پردرآمد، اظهار داشت: از آنجایی که به دلیل فشار نظام سلطه، شرایط زندگی طبقه متوسط و پایین جامعه مطلوب نیست حذف یارانه پردرآمدها با احتیاط کامل انجام می‌شود به همین دلیل صدک‌هایی از دهک نخست درآمدی مشمول اجرای این قانون شدند و به تدریج و ماهانه با بررسی دقیق تر و ضریب خطای کم بر تعداد آن افزوده می‌شود.

وی گفت: بیش از ۲۵۰ هزار خانوار از مجموع خانوارهای دهک نخست درآمدی کشور در جریان حذف یارانه قرار گرفتند که پس از حذف، حدود ۲۰ هزار شکایت به مراکز پیشخوان و سایت موردنظر واصل شد. این شکایت ها بررسی خواهد شد و در صورتی که پس از بررسی درستی ادعا ثابت شود، یارانه مجدد برای فرد واریز خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اجرای برنامه اشتغال روستایی از سال ۹۶، گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی در شرایط فعلی، کمک شایانی به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و بخش‌های کمتر از ۱۰ هزار نفر کرده است که در این طرح با کسب مجوز از مقام معظم رهبری و با استفاده از ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی و تبدیل آن به ریال و ارائه آن به صندوق توسعه ملی، امکان تامین تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال کارآفرینان فراهم شد.

شریعتمداری اظهار کرد: در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی محدودیت هایی وجود داشت که با همکاری فراکسیون اشتغال مجلس و حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم برای رفع آنها انجام گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با طرح اشتغال پایدار روستایی، سهم اشتغال روستایی در اشتغال کشور از ۳ درصد به ۲۳ درصد ارتقا یافت، اضافه کرد: با کمک نمایندگان و در جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس طرح مذکور اصلاح شد امیدواریم با تصویب آن در مجلس اختیارات دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها افزایش می‌یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا