خودروصنعت، معدن، تجارت

نمایش اتوبوس‌های برقی هیوندایی +عکس

هیوندایی اخیرا از دومین تلاش خود برای خلق اتوبوس های الکتریکی در خیابان‌های کره در نمایشگاه اتوبوس‌ها و کامیون‌های هیوندایی رونمایی کرده است.

به گزارش "کاراسکوپ"، این اتوبوس برقی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در معرض نمایش قرار گرفت، اما به دلیل هزینه‌های بسیار سنگین در ساخت باتری در آن زمان، هرگز وارد خطوط تولید نشد. اینک و ۷ سال پس از آن به دلیل توسعه فناوری‌های ویژه در ساخت باتری ها هیوندایی پروژه تولید این خودرو را دوباره آغاز کرده و اصرار دارد که این مدل باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از عصر ایران، در بخش زیرین و برونی این اتوبوس کره‌ای که "الک سیتی" نام دارد، باتری‌های لیتیومی- پلیمیری با ظرفیت ۲۵۶ کیلووات بر ساعت وجود دارد که یک بار شارژ آن باعث حرکت خودرو در مسافت ۲۹۰ کیلومتر خواهد شد. این مسافت حدود ۹۶ کیلومتر بیشتر از مدل های الکتریکی ایونیک است.

به دلیل استفاده از فناوری‌های بالا باتری‌‌های کنونی خودرو در کمتر از یک ساعت شارژ خواهند شد.

این خودروسازی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این اتوبوس‌های برقی نگاه این کمپانی به آینده خودروسازی را رقم می‌زنند و می‌توانند گام پیشین هیوندایی موتور به برنامه‌های تجاری آتی در این شرکت باشند.

این اتوبوس همچنین به فناوری‌های ایمنی جهت شناسایی عابرین پیاده و هشدار به سرنشینان مجهز شده است. دوربین‌های متعدد نیز زوایای کور در حرکترا به راننده نشان می‌دهند.

اتوبوس برقی

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا