امور زیربناییتعاون و اشتغال

نظارت بر تخصیص منابع، مهمترین رویکرد شورایعالی اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظارت بر تخصیص منابع، مهمترین رویکرد شورایعالی اشتغال است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که با حضور اعضای این شورا برگزار شد، تصریح کرد: بخشی از کار نظارت، باید به استان ها سپرده شود؛ این در حالی است که سپردن نظارت به استان ها، برای جلوگیری از مغایرت ها مهم است تا مغایرت ها تبدیل به انحراف پایدار و ماندگار نشود.

وی افزود: البته فقدان جایگاه مداخلات توسعه ای ناظر بر بازار کار، یکی از نواقض موجود است که بر همین اساس، با اقدامات توسعه ای باید زمینه اشتغال واقعی، ماندگار و پایدار  فراهم شود. 

شریعتمداری با بیان اینکه معمولا فرد وام گیرنده در زمینه کاری خود مهارت دارد، گفت: اگر افرادی که در طرح های اشتغال زایی شاغل می شوند، دارای مهارت کافی نباشند، آسیب زا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مسئله آموزش و مهارت در ادامه مسیر اشتغال است و باید جلسه ای مشترک با سازمان فنی و حرفه ای کشور با موضوع مهارت افزایی درطرح های توسعه اشتغال ملی و  روستایی، برگزار شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل کارگروه اشتغال استانی را برای بررسی برنامه ها و جهت گیریهای اشتغالزایی مهم دانست و افزود: برای تبیین اعلام نرخ بیکاری در بین مردم، نقش نظام جامع اطلاعات بازار کار بسیار مهم ارزیابی می شود.

وی هچنین  بر ایجاد اشتغال و توانمند سازی افرادی که تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند و خروج آنها از این چرخه تاکید کرد.

شریعتمداری در خصوص نقش تعاون در توسعه اشتغال گفت: آنچه برای ما مهم است افزایش سهم تعاون درتولید ناخالص داخلی است که باید این موضوع را با اشتغال افراد درتعاونی های روستایی پیش برد و در این راستا  باید به گونه ای برنامه ریزی شود که  درشرایط برابر، طرح های تعاونی ارجحیت داشته باشند .

وزیرکار افزود: گزارشات طرح های اشتغال زایی باید از طریق سامانه ناظر که مردم به آن دسترسی دارند، اطلاع رسانی شود .

وی با بیان اینکه طراحی یک شبکه ارتباطی بین همه واحد های تولیدی به توسعه بازارکار کمک می کند، تعامل با مجموعه تشکل ها را ضروری خواند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری را از مهم ترین مسائل کشور دانست و افزود:  مدیریت این موضوع هم  به برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت و هم برنامه های ضربتی نیاز دارد؛ چراکه مهارت، پایه اشتغال پایدار است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا