انرژی

دستور ویژه رفع مشکلات آب و برق سیستان و بلوچستان در پی گرمای بی سابقه

وزیر نیرو گفت: با توجه به گرمای بی‌سابقه ای که در جنوب سیستان اتفاق افتاده منجر به بروز مشکلاتی در زمینه آب و برق شده است که بنا به دستور رئیس جمهوری به این استان آمدیم بلکه مشکلات مردم این استان را هر چه سریعتر بویژه در زمینه آب و برف رفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان در بدو ورود به فرودگاه چابهار با اشاره به هدف این سفر خود گفت: با توجه به گرمای بی سابقه ای که در جنوب سیستان اتفاق افتاده منجر به بروز مشکلاتی در زمینه آب و برق شده است.

وزیر نیرو گفت: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان انجام شده و بنا این است که در ماه‌های آتی علاوه بر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی که چند ماه قبل کنگ زنی شد، عملیات اجرایی یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی دیگر آغاز شود.

همچنین بخوانید

چیت چیان تصریح کرد: باید گفت که در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در استان انجام شده شده است.  

وزیر نیرو تاکید کرد: از جمله اقدامات انجام شده می توان به آبرسانی به ۵۰۰ روستا، کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی که به زودی در دستورکار قرار می گیرد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: به طور کلی اقدامات بسیار خوبی در استان در حال انجام و برنامه‌ریزی است و ما نیز با جدیت تمام این برنامه‌ها را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

چیت چیان گفت: بنا این است که منابع اجرای این طرح ها را عمدتا از منابع داخلی وزارت نیرو تامین کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا