بانکبانک و بیمه

آخرین تحلیل ها از قیمت دلار و طلا


تحلیلگران بازارهای بین المللی معتقدند که دسترسی به سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری در روزهای آینده کاملا امکان پذیر خواهد بود.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL) قیمت طلا در هفته گذشته با افزایش یک درصدی روبرو شده است. این برای چهارمین هفته متوالی است که قیمت طلا با افزایش همراه می شود.

تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و افت نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا با افزایش بیشتری روبرو می شود.

به نظر می رسد سطح مقاومتی اولیه برای قیمت طلا در روزهای آینده ۱۲۸۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا می تواند تا مرز ۱۳۰۰ دلاری افزایش یابد.

گمانه زنی های مختلفی درباره وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده وجود دارد. به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن با توجه به انتشار امارهای متناقض اقتصادی، با ابهام روبرو شده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری اف ایکس تی ام بر این باورند که روند نزولی ارزش دلار آمریکا ادامه خواهد یافت و این مساله تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

در حالی که اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد، ولی افزایش نرخ بهره در نشست های بعدی به شدت با ابهام روبرو شده است.

به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال کاهش یافته است. بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه آی آی تریدر تاکید کرد: انتشار امارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره برای سومین بار تا پایان امسال، با کاهش روبرو شود.

عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت طلا موثر باشد، حضور جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی در نشست کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا خواهد بود. برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که ترامپ احتمالا قصد دارد مانع از حضور کومی در این نشست شود.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: اگر سطح مقاومتی ۱۲۸۰ دلاری شکسته شود قیمت طلا به زودی تا ۱۲۹۰ و سپس ۱۳۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا