بانکبانک و بیمه

ارزش دلار افت کرد/ ابهام نرخ بهره فدرال رزرو


انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکادر ماه گذشته موجب شده است تا ارزش دلار با کاهش روبرو شود و ابهامات زیادی نسبت به تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا پایان سال به وجود آید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۸۱ دلار رسیده است که این بالاترین رقم از ۲۱ آوریل به شمار می رود.

قیمت هر اونس پالادیوم نیز به بیش از ۸۴۳ دلار رسیده است که این بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی است.

شاخص ارزش دلار نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی به ۹۶.۶۵ واحد رسیده است که این پایین ترین رقم از ۹ نوامبر به شمار می رود.

گرچه آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه می به ۴.۳ درصد کاهش یافته است ولی تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در این مدت کاملا ناامید کننده بوده است. نرخ بیکاری آمریکا به پایین ترین سطح در ۱۶ سال اخیر رسیده است.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که بانکداران ارشد وال استریت نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن ابهام و تردید جدی دارند.

البته پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا روز جمعه تاکید کرده است که بانک مرکزی آمریکا در مسیر دستیابی به هدف تورم خود قرار دارد و من از افزایش بیشتر نرخ بهره تا پایان امسال حمایت می کنم.

وقوع حملات تروریستی در لندن در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی موجی از ترس و نگرانی را ایجاد کرده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۴۲ درصد افزایش به بیش از ۸۵۱ تن رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در منطقه یورو چین و آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و نرخ ارز خواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند و تنش های سیاسی بین المللی از جمله سیاست های دولت ترامپ، آغاز مذاکرات برگزیت، انتخابات سراسری بریتانیا و فرانسه می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا