بین الملل

عرضه بیش از ۰.۵ درصد سهام آرامکو ممنوع شد

آرامکو در چشم‌انداز عرضه اولیه سهام خود اعلام کرد که ۰.۵ درصد از سهام خود را به سرمایه‌گذاران خرد خواهد فروخت و پس از عرضه اولیه، عرضه بیشتر سهام این شرکت یک سال توسط دولت ممنوع خواهد شد. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، غول نفتی دولت سعودی، آرامکو، روز یکشنبه در چشم‌انداز عرضه اولیه سهام خود اعلام کرد که ۰.۵ درصد از سهام خود را به سرمایه‌گذاران خرد خواهد فروخت و پس از عرضه اولیه، عرضه بیشتر سهام این شرکت یک سال توسط دولت ممنوع خواهد شد. 

در این چشم‌انداز بیش از ۶۰۰ صفحه‌ای هیچ اشاره‌ای به کل میزان سهامی که آرامکو در کل عرضه خواهد کرد نشده است و هیچ اطلاعاتی در مورد الزامات سرمایه‌گذاران اصلی هم داده نشده است. 

منابع آگاه خبر دادند که این شرکت می‌تواند ۱ تا ۲ درصد از سهام خود را بفروشد تا بزرگترین شرکت لیست شده در بورس‌های جهان را به وجود آورد. 

اما در این چشم‌انداز به برخی از ریسک‌ها تاکید شده است که از جمله می‌توان به احتمال حملات تروریستی، احتمال مواجه شدن با قوانین آنتی‌تراست و حق دولت سعودی برای تعیین حداکثر تولید نفت خام و دستور دادن به آرامکو برای انجام پروژه‌هایی خارج از تجارت اصلی خود، اشاره کرد. 

همچنین در این چشم‌انداز آمده است که ممکن است آرامکو بدون اطلاع‌رسانی قبلی به سرمایه‌گذاران خرد، سیاست پرداخت سود سهام خود را تغییر دهد. 

عرضه سهام برای سرمایه‌گذاران حقوقی در ۱۷ نوامبر آغاز و در ۴دسامبر به پایان خواهد رسید، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند از ۱۷ نوامبر تا ۲۸ نوامبر برای خرید سهام شرکت اقدام کنند. پس از پایان عرضه سهام دولت برای یک دوره ۱۲ ماهه سهام شرکت را می‌بندد. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا